کرونای انگلیسی به این استان هم نزدیک شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۲:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۰۷۹۱
کرونای انگلیسی به این استان هم نزدیک شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی گفت: کرونای جهش یافته انگلیسی تا نزدیکی های استان آمده و دیر یا زود وارد استان ما نیز خواهد شد.

به گزارش برنا، دکتر سید محمد جمالیان گفت: با توجه به درگیری استان های همجوار با ویروس کرونای انگلیسی، امکان درگیری استان مرکزی هم وجود دارد و باید حساسیت ها را بالا ببریم.

وی بیان کرد: هر زمان که با پیک بیماری روبرو می شویم، در ابتدای موج شاهد افزایش شمار بیماران سرپایی هستیم، دو هفته بعد موارد بستری و دو هفته بعد نیز موارد مرگ و میر افزایش می یابد و طبق پیش بینی های اپیدومیولوژیست ها به نظر می رسد، از ۱۵ اسفندماه شاهد پیک افزایشی در موارد بستری و در روزهای پایانی سال شاهد افزایش موارد فوت در استان باشیم.

وی تاکید کرد: عموما در اسفندماه توزیع مواد غذایی آغاز می شود و لازم است که سازمان صمت توزیع را محدود به چند فروشگاه خاص نکند، بلکه با افزایش تعداد فروشگاه ها مانع ایجاد تجمع و ازدحام شود، همچنین باید مانع ایجاد تجمع در دفاتر پیشخوان دولت شد. 

متولی سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه نزدیک به روزهای پایانی سال هستیم بر همین اساس اتفاقات اسفندماه متفاوت با دیگر ماه های سال است، گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در روزبازارها بر عهده شهرداری است، اما در حال حاضر وضعیت مناسبی در روزبازارها حاکم نیست، به طوری که حتی برخی فروشندگان از ماسک استفاده نمی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: روز گذشته ۵۰ نمونه مشکوک مورد ارزیابی قرار گرفت که خوشبختانه موارد ویروس کرونای انگلیسی منفی بود، اما با توجه به افزایش بیماری در استان های همجوار، احتمال درگیری استان وجود دارد، تیم های واکنش سریع دست به کار شده اند، ولی به دلیل سرایت بالای این نوع ویروس و کاهش سن درگیری آن، باید گوش به زنگ باشیم.

دکتر جمالیان در پایان خواستار همکاری بیشتر پلیس ۱۱۰ با دانشگاه علوم پزشکی جهت بازرسی ها و اعمال نظارت ها به دلیل کمبود نیروی پلیس اماکن شد و افزود: متاسفانه استان های همجوار استان مرکزی درگیر ویروس کرونای انگلیسی شده اند و این امر زنگ خطری برای استان به شمار می رود، با توجه به درگیری استان های جنوبی به ویروس و با توجه به اینکه از این مناطق به شهرستان شازند تردد بالاست باید فرمانداران حساسیت بالایی داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز