با محرز شدن تقلب حریف شطرنج‌باز خراسانی؛

طلای مسابقات آسیایی به اکبری رسید

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۰:۰۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۱۸۸۴
طلای مسابقات آسیایی به اکبری رسید
در مرحله پایانی مسابقات قهرمانی آنلاین زیر 14‌سال آسیا، بازیکن تیم مغولستان در‌برابر روشا اکبری در راند هشتم که از موتور شطرنج استفاده می‌کرد، توسط فدراسیون شطرنج آسیا و سایت چِس‌دات‌کام تقلبش محرز اعلام شده و طلای روشا در آسیا قطعی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، روشا‌ اکبری، ملی‌پوش ده‌ساله خراسانی، در مسابقات تیمی آسیا قهرمان میز۵ شد و طلای مسابقات را از آنِ خود کرد. او با کسب این عنوان توانست قهرمانی تیم«الف» ایران را نیز به آن‌ها بازگرداند. نکته ‌جالب‌توجه این بود که روشا اکبری تنها‌بازیکن بدون باخت در تیم ایران بود. داستان این تقلب از این قرار است‌ که در راند هشتم مسابقات، اکبری پی می‌برد که حریفش از موتور استفاده می‌کند. او برای اینکه از موضوع اطمینان پیدا کند، در ابتدا در نرم‌افزار زوم پنجره‌ای که حریف او را نمایش می‌دهد، پین می‌کند و ‌تمام حرکات او را رصد می‌کند. در اواسط بازی وقتی که حریف باید رخ را در ستون باز حرکت دهد، رخ را به ستون بسته کنار شاه می‌برد که حرکتی قوی بود، در این شرایط شک روشا به یقین تبدیل می‌شود‌ و‌ به داوران مسابقات اعتراض می‌کند.

عزیزی، داور ایرانی، ماجرا را از روشا جویا می‌شود و این ملی‌پوش توضیح می‌دهد که حریف من با انگشت جلوی دوربین را می‌گیرد و در مواقعی هم سرش کاملا پایین است و مثل اینکه در آن پایین یاری‌دهنده‌ای هست. داور پس از این اعتراض حرکات حریف اکبری را ضبط می‌کند. بعد از اتمام مسابقه تنها 10دقیقه فرصت برای اعتراض به هیئت ژوری وجود دارد و باید برای رسیدگی شکایت مبلغ 100‌دلار نیز واریز شود. پس از این اتفاق خبر به مربیان تیم ملی اطلاع داده می‌شود و همگی تقلب حریف مغول را صددرصد می‌دانند. با پیگیری داور نتیجه باخت برای حریف روشا اکبری منظور می‌شود و طلا به ملی‌پوش ایرانی می‌رسد و با این مدال تیم ایران نیز قهرمان رقابت‌‌ها می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز