معاون اداره کل دادگستری:

فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی یزد نیاز به مجوز دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۲:۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۱۶۱۶
فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی یزد نیاز به مجوز دارد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری یزد گفت: طبق مقررات هرگونه فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی تنها با اخذ مجوز امکان‌پذیر است در غیر این صورت با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدحسین رحیمی‌زاده" معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری یزد روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات استان به اهمیت رعایت قانون در جامعه به خصوص در این رخداد پیش‌رو اشاره کرد و افزود: نامزدهای انتخابات باید نشانی صفحه و کانال‌های خود را در فضای مجازی به ستاد اعلام کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت نامزدهای انتخابات در فضای مجازی با دریافت کد شناسایی الکترونیکی امکان‌پذیر است، ادامه داد: در این خصوص با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ، جلسات توجیهی و آموزشی در خصوص باید و نبایدها در این حوزه برای مدیران کانال‌ها و گروه‌ها برگزار می‌شود.

این مسوول قضایی یزد خاطرنشان کرد: نامزدهایی که در فضای مجازی مایل به فعالیت و تبلیغات هستند باید طبق مقررات ستاد در راستای ساماندهی، نظارت و استفاده صحیح از فضای مجازی، کد شناسایی الکترونیکی را از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

رحیمی‌زاده با قدردانی از همه افرادی که تابع مقررات هستند، یادآور شد: جرایم و تخلفات مربوط به فضای مجازی مثل تبلیغات زود هنگام به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات اعلام می‌شود  و در مرحله اول پیشگیری و تذکر و در مرحله بعد اقدام لازم قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طراحی و اختصاص مکان‌هایی برای تبلیغات نامزدهای انتخابات از سوی شهرداری‌ها پیش‌بینی می‌شود، گفت: همکاری مردم و نامزدها و فعالیت در چارچوب مقررات موجب برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند می‌شود و همه باید پایبند وظایف خود باشند.

همچنین مدیرکل بازرسی استان یزد با بیان اینکه قانون وظایف همگان را در برگزاری انتخابات دقیقا مشخص کرد، گفت: این اداره کل در چارچوب قانون بر همه تخلفات سوء استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی و موقعیت شغلی نظارت می‌کند

حجت‌الاسلام اکبر طالبی چاهوکی در این نشست با تشکر از همه افرادی که فقط در مسیر قانون حرکت می‌کنند به اهمیت رعایت قانون اشاره کرد و افزود: در این راستا هشدارهای لازم، تذکر و آموزش‌ها به مدیران دولتی و مدیران دستگاه‌های غیر دولتی اعلام شد.

همچنین رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی  یزد گفته بود: عوامل برگزاری این رخداد مهم سال ۱۴۰۰ هجری شمسی طبق قانون وظایف مربوطه را برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن و تشویق مردم به حضور گسترده در شعبه های اخذ رای عمل می کنند .

 محمدرضا صباغیان بافقی دوشنبه شب در نشستی با اعضای هیات نظارت شهرستان مهریز افزود: رعایت دقیق مقررات در تمامی مراحل برگزاری انتخابات موجب دلگرمی مردم و حضور پرشور آحاد جامعه در این عرصه می‌شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان، ۲۸ خردادماه امسال در کشور برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز