نماینده مردم شریف شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی :

عبور از مشکلات نیازمند مهارت‌آموزی و کار جهادی است/ضرورت اجرای طرح هر روستایی یک مهارت

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۶:۵۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۴۱۹۰
عبور از مشکلات نیازمند مهارت‌آموزی و کار جهادی است/ضرورت اجرای طرح هر روستایی یک مهارت
شیوا قاسمی پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی خود با کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 گولان شهرستان مریوان گفت: امروز دیگر وقت آزمون و خطا نیست بلکه جامعه نیاز به مهارت‌آموزی، تحول و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان ؛ شیوا قاسمی پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی خود با کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای 22 گولان شهرستان مریوان اظهار کرد: باید با تلاش و همراهی همه مجموعه‌ها با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حوزه اشتغال‌زایی به سمت مهارت‌محور کردن مشاغل حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمار افراد تحصیلکرده دانشگاهی بیکار در جامعه بالاست که ایجاد اشتغال برای این افراد با توجه به سطح توقعات آنها و متناسب با مدارک دانشگاهی دشوارتر از سایرین است.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تحصیلکرده‌های دانشگاهی ما همزمان با تحصیل، مهارت هم کسب می‌کردند قطعا امروز با این حجم از جوانان تحصیلکرده بیکار مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه توسعه مهارت‌های حرفه‌ای نقش مهمی دارد، گفت: در بودجه 1400 به ویژه در تبصره ماده 18 نگاهی ویژه به حوزه مهارت‌آموزی صورت گرفته است.

قاسمی‌پور افزود: تبدیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 22 گولان شهرستان مریوان به یک مرکز بین‌المللی به دلیل ظرفیت‌های موجود در این شهرستان است و این مهم می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای حضور مربیان حرفه‌ای و توانمند استان در اقلیم کردستان عراق و همچنین جذب کارآموز خارجی برای این مرکز باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرصت یک ساله برای ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش باقی مانده که باید ساز و کارهای لازم در راستای تحقق این مهم فراهم شود، نباید اجازه دهیم فرصت به وجود آمده که می‌تواند زمینه ورود اعتبارات مناسبی را به این شهرستان گردشگری فراهم کند به راحتی از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی جوان و پای کار بهترین ظرفیت در شهرستان مریوان است لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های موجود به ویژه در حوزه گردشگری و غیره برای اشتغالزایی برای این جوانان اقدام کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دیگر وقت آزمون و خطا نیست و جامعه نیاز به تحول و کار جهادی دارد، گفت: همه دستگاه‌ها و متولیان امر باید با همراهی و هماهنگی مناسب در راستای رفع مشکلات سد راه اشتغال گام بردارند و با این کار ضمن کاهش نرخ بیکاری زمینه رونق اقتصادی را در این شهرستان مرزی فراهم سازند.

وی تصریح کرد: انتقال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاها با دیدگاه هر روستا یک حرفه، باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا برندسازی‌های لازم انجام شود.

قاسمی‌پور افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌تواند نقش بسزایی در توانمندسازی این خانواده‌ها ایفا کند و زمینه ارتقای شرایط زندگی آنها را به نحو شایسته فراهم سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز