در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛

روزانه از ۲ تا ۷ هزار دُز واکسن کرونا تزریق می شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۸:۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۶۴۴۷
روزانه از ۲ تا ۷ هزار دُز واکسن کرونا تزریق می شود
رییس اداره امور بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزانه از 2 تا 7 هزار دُز واکسن کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق می‌شود که از این میزان 50 درصد آن در مشهد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر زهرا نهبندانی خاطر نشان کرد: از آنجا که واکسن کرونا شرایط نگهداری خاصی دارد و در دمای ۲۰ درجه زیر صفر سالم می‌ماند، از همین رو توزیع و تزریق آن طبق ضوابط خاصی انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 25 پایگاه فعال در مشهد داریم و در این شهر نیز به جز پایگاه‌های ثابتی که وجود دارد یک پایگاه خودرویی فعال شده و در مناطق روستایی و عشایری هم اعزام تیم‌های پزشکی و پرستاری را داریم.

رییس اداره امور بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی پایگاه‌های تجمیعی تزریق واکسن کرونا در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: با توجه به اینکه افزایش گروه‌های سنی را داریم راه‌اندازی مراکز تجمیعی در دستور کار قرار گرفته  و تا کنون 7 پایگاه تجمیعی در مشهد راه اندازی شده است .

دکتر نهبندانی تصریح کرد: واکسیناسیون روستاها و مناطق محروم توسط بهداشت انجام می‌شود، اما بر اساس نیاز از ظرفیت بسیج و هلال احمر هم استفاده می‌شود.

وی با ذکر این نکته که تمامی گروه‌های هدف تا پایان سال 1400 واکسینه می‌شوند، تأکید کرد: در حال حاضر روزانه از 2 تا 7 هزار دُز واکسن کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به گروه‌‎های هدف تزریق می‌شود که از این میزان 50 درصد آن در مشهد است و علت آن جمعیت بالای این شهر است، هرچند با اختصاص سهمیه بیشتر با آمدن واکسن‌های ایرانی این آمار بیشتر خواهد شد و کار ترزیق گروه‌های هدف زودتر انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز