حمایت یک زوج دهگلانی از ۶۰ کودک یتیم و نیازمند

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۱:۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۷۶۷۶
حمایت یک زوج دهگلانی از ۶۰ کودک یتیم و نیازمند
یک زوج دهگلانی از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد، ماهیانه به 60 کودک یتیم و نیازمند کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛یکی از طرح های کمیته امداد که برای کمک به کودکان نیازمند اجرا شده طرح اکرام ایتام و محسنین است که خیران با ثبت نام در این طرح می توانند ماهیانه به کودکان یتیم و نیازمند کمک کنند.

  از جمله حامیان و خیران برتر که در این طرح مشارکت فعال دارند یک زوج دهگلانی هستند که مصاحبه ای با یکی از این خیران به اسم سید صابر حسین پناهی که ساکن روستای قروچای دهگلان و یک روحانی است انجام داده ایم.

این حامی ایتام در بیان نحوه آشنایی با طرح اکرام ایتام و محسنین عنوان کرد: نخستین بار که با این طرح آشنا شدم ماهیانه 28 هزار تومان حقوق می گرفتم و حمایت از یک کودک یتیم را تقبل کردم و ماهیانه 500 تومان به حساب آن کودک واریز می کردم.

وی افزود: در ادامه و در سالهای بعد،  هم تعداد کودکان بیشتری تقبل کردم و هم مبلغ واریزی را افزایش دادم و در سال 86 که بازنشسته شدم 10 کودک تحت تکفل من بود و از سنندج به محل زندگی ام در روستای قروچای دهگلان برگشتم و تعداد کودکان را به 19 نفر افزایش دادم.

حسین پناهی ادامه داد: مقداری زمین به عنوان ارثیه به همسرم رسیده بود که پیشنهاد دادم این زمین را برای احسان با اولویت کودکان یتیم و محسنین درنظر بگیرد که در همین راستا کمیته امداد را جهت کمک به نیازمندان انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: با کمک همسرم هم اکنون ماهیانه به 60 کودک نیازمند کمک می کنیم و در مناسبتهای مختلف مثل روز تولد این کودکان نیز کمک هایی به حساب آنان واریز می کنیم.

این حامی ایتام با بیان اینکه بر ما واجب است که هم کمک کنیم و هم دیگران را بر انجام کار خیر تشویق و ترغیب کنیم ، گفت: ایتام ولی نعمت ما هستند و در واقع این کودکان هستند که به ما کمک می کنند و راه بهشت را برای خیران هموار کرده اند.

وی گفت: بر اساس حدیثی از پیامبر(ص) « در بهشت خانه ای وجود دارد که خانه شادی است و کسی به آنجا وارد می شود که دل یتیمی را شاد کرده باشد.»

حسین پناهی در پایان افزود: از تمامی مردم دعوت می کنم که با مشارکت در این طرح حتی اگر مبلغ ناچیزی به مبلغ 10 هزار تومان در ماه باشد به این کودکان کمک و در این کار خیر سهیم باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز