صدور و تمدید مجوز ۱۸۵۴ پروانه صنایع‌دستی در خراسان رضوی

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۰:۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۹۲۱۹
صدور و تمدید مجوز ۱۸۵۴ پروانه صنایع‌دستی در خراسان رضوی
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از صدور و تمدید مجوز ۱۸۵۴ پروانه صنایع‌دستی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد مطیع با اعلام این خبر اظهار کرد: پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند، صادرشده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که این مجوزها بیان‌گر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای یک‌ رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم دررشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

مطیع ادامه داد: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها می‌شوند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وی با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها افزود: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی مانند شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اعطای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی، مهارتی و…  بهره‌مند شوند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۸۰ رشته صنایع‌دستی در استان وجود دارد که در میان آن‌ها تراش سنگ‌های قیمتی ونیمه‌قیمتی، سنگ هرکاره، قلم‌زنی، ابریشم‌بافی، فرت‌بافی، نواربافی، چرم، زیورآلات سنتی، نقاشی روی چرم، نگارگری، چاپ باتیک و گلیم بافی، از صنایع‌دستی بومی این خطه محسوب می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز