امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه امروز:

شهیدان نگین های درخشان و نورانی ملت ایران هستند

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۳:۴۷
کد خبر: ۲۷۲۶۲۹
شهیدان نگین های درخشان و نورانی ملت ایران هستند
حجت الاسلام لطفی گفت: شهیدان گلگون کفن نگین های درخشان و نورانی ملت بزرگ ایران هستند تکریم و ارج نهادن به مقام شهید ارج نهادن به همه ارزشهای والای الهی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، "حجت الاسلام لطفی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های امروز نماز جمعه ایلام(22/12/93)  با گرامیداشت روز 22 اسفند روز شهدا گفت: شهیدان گلگون کفن نگین های درخشان و نورانی ملت بزرگ ایران هستند تکریم و ارج نهادن به مقام شهید ارج نهادن به همه ارزشهای والای الهی و اسلامی است چرا که شهادت آخرین مرحله تکاملی اولیا خداست حضرت معصومین که اولیای الهی هستند همواره شهادت در راه خدا در دعاها از خداوند خواهانند .

امام جمعه ایلام گفت: تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸ و روزتکریم بزرگداشت شهدا تاریخ انقلاب اسلامی از ماجراهای افتخار انگیز شهدا بزرگ و شور انگیز آن عزیزان در دوران دفاع مقدس پر است و درخشانترین و افتخار آمیزترین مقطع تاریخ ایران اسلامی است.

وی گفت: مولای متقیان و امام عارفان بهترین آرزو و آرمان خود را شهادت و کشته شدن در راه خدا می داند عامل اصلی درپیروزی در استمرار انقلاب و استحکام نظام و ناکارآمدی دشمنان و شکست های پی در پی نظام سلطه در خون شهیدان و روحیه شهادت طلبی ملت ایران به ویژه جوانان غیرتمند و شجاع است دشمنان همواره از احیای فرهنگ شهادت طلبی در میانÂ نسل جوان بیمناک است. حرمت فاطمیه باید حفظ شود باید مردم عزیز ایلام در این ایام جلوه های ولایت مداری و عشق و علاقه مندی خود را به اهل بیت پیامبر به نمایش خواهند گذاشت .

"حضرت حجت الاسلام و المسلمین لطفی" اظهار داشتند : تمدید تحریم ها علیه ایران توسط رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حقانیت کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را در مذاکرات به اثبات رسانید.

وی ادامه داد: گرچه در طول یک سال مذاکرات هسته ایی با آمریکا و طرف های غربی نه تنها تحریم هائی که طبق توافق ژنو باید برداشته شود ، لغو نشد بلکه تحریم های شدید تری علیه ملت ایران اعمال کردند . البته جای بسی تاسف است که دستگاه دیپلماسی از آغاز مذاکرات به لبخند های آمریکا خوش بین بود و گمان می کرد آنها به تعهدات خود در مذاکرات ژنو پایبند هستند . روزنامه های اصلاح طلب با عبارت های عجیب غریب همانند برقرای رابطه سیاسی با آمریکا پس از سی و شش سال دشمنی ، فروپاشی دیوار تحریم ها به وجد آماده بودند اما هنوز مرکب قرارداد خشک نشده بود مقامات آمریکایی با ادبیات زشت و توهین آمیز نسبت به مردم ایران هم تحریم ها را تشدید کردند و هم تحقیر و تهدید و گستاخی را به اوج رساند.

مسئله دیگر راه های تحقق اقتصاد مقاومتی در کلام رهبری : مشارکت حداکثری آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی . تقویت فرهنگ جهادی در مردم و کارگزاران در عرصه فعالیت های اقتصادی به عبارت روشن تر جهاد اقتصادی . تحقق شاخص های عدالت اجتماعی ، استقلال اقتصادی و کاهش وابستگی به دشمن . لصبلح الگوی مصرف از باب اسراف و تبذیر ، مدیریت مصرف آب و سایر ضرورتهای زندگی مردم . صرفه جویی در هزینه های عمومی کشورمانند حذف همایش های تکراری و پرهزینه اعم از همایش های داخلی و بین المللی و خارجی . مبارزه مستمر و قاطع با فساد اقتصادی و فساد اداری و اصلاح ساختار نظام اداری و ترویج فرهنگ دینی و الگو قرار گرفتن مدیریت جهادی در بین مسئولان و کارگزاران . شایسته سالاری در انتخاب مدیران و عدم گرایش های حزبی و گروهی در واگذاری مسیولیت ها به افراد که معمولا لیاقت و شایستگی ها لحاظ نمی شود.این چند مورد از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: همچنین 26 اسفند سالروز ارتحال ملکوتی یادگار امام مرحوم حاج احمد آقا خمینی سوابق درخشان در دوران مبارزات و خدمت صادقانه به نظام اسلامی و از همه مهمتر ایشان معاون امین و مورد اعتماد بلکه دلسوزترین و امین ترین و صادق ترین فرد نسبت به امام بوذند ویژه بارز دیگه حاج آقا احمد ولایت مداری و تبعیت محض از امام و بعد از ارتحال ملکوتی امام تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب بود .دشمن شناسی مخصوصا شناخت جریان نفاق و موضع گیری صریح ذر برابر القایات شیطانی آنها همان جریان نفاقی که خروجی آن فتنه ۸۸ و فتنه گران که خیانت آنها برای همه روشن هستند.

امام جمعه ابلام در پایان؛ راجع به فاطمیه دوم و برگزاری مراسم عزاداری بمناسبت ایام شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها با توجه به اینکه ایام عید نوروز و تقارن با شهادت حضرت فاطمه زهرا دارد حرمت فاطمیه باید حفظ شود باید مردم عزیز ایلام در این ایام جلوه های ولایت مداری و عشق و علاقه مندی خود را به اهل بیت پیامبر به نمایش خواهند گذاشت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز