ویر راه و شهرسازی در کرج:

راه آهن شاهراه توسعه شهرهای ایران در آینده است

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۴:۵۵:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۱۹۹
راه آهن شاهراه توسعه شهرهای ایران در آینده است
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد روزانه 117 هزار خودرو در مسیر کرج- تهران، افزود: انتقال بخشی از این ترددها به سمت خطوط ریلی صرفه جویی در وقت و انرژی را به همراه دارد.

وزیر راه و شهرسازی در کرج با اشاره به تردد روزانه  117 هزار خودرو از مسیرهای مواصلاتی کرج - تهران، راه آهن را تنها مسیر جایگزین در تعدیل ترافیک برون شهری دانست و گفت: راه آهن بعنوان حمل و نقل سبز، تنها شاهراه توسعه شهرهای آینده ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج،  عباس آخوندی ظهر پنجشنبه در بازدید از کارخانه مپنا لوکوموتیو گفت: خوشبختانه این شرکت بزرگ با تجهیز به دانش فنی روز موفق شده در کنار برندهای جهانی همچون زیمنس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه خطوط ریلی تنها شاهراه توسعه شهرهای پرجمعیت کشور است، افزود: راه آهن و توسعه آن مسیر آینده شهرهای ایران است و هیچ گزینه  دیگری فرا روی ما نیست.

آخوندی تصریح کرد: کلانشهرها چاره ای جز تجهیز به سیستم ریلی برون شهری و حومه ندارند.

تأکید دولت در توسعه راه آهن و حمل و نقل سبز

وزیر راه و شهرسازی در کرج، راه آهن را در زمره حمل و نقل سبز قلمداد کرد و گفت: توسعه خطوط ریلی علاوه بر سازگاری و تطابق با محیط زیست، بهترین گزینه برای جابجایی مسافر تلقی شده و از نظر اقتصادی نیز کارایی بالایی دارد.

آخوندی گفت: راه آهن خواه ناخواه در آینده ایران جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

تردد روزانه 117 هزار خودرو از اتوبان کرج - تهران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد روزانه 117 هزار خودرو در مسیر کرج- تهران، افزود: انتقال بخشی از این ترددها به سمت خطوط ریلی  صرفه جویی در وقت و انرژی را به همراه دارد.

ورود لوکوموتیوهایی برابر سرعت هواپیما

وی با بیان اینکه امروز در دنیا سرمایه گذاری های زیادی بر روی خطوط حمل و نقل راه آهن صورت می گیرد، سفر اخیر خود به کره را خاطرنشان کرد و افزود:  در جریان این سفر خبر از ورود راه آهن با سرعت 450 کیلومتر بود که می تواند با سرعت هواپیما رقابت کند.

بهره برداری از نخستین خطوط ریلی تولیدی کشور

وزیر راه با اشاره به اینکه ایران در حوزه تولید خطوط ریلی نیز بزودی خودکفا می شود؛ گفت: طبق توافق بعمل آمده با وزارت صنایع و کار، تعاون و رفاه اجتماعی  و ذوب آهن اصفهان اولین ریل های تولیدی ایران با هدف کاهش وابستگی به خارج از کشور اسفندماه رونمایی خواهد شد.

کلانشهرها چند خطه می شوند

وی با اشاره به اینکه 3،2 و 4 خطه شدن مسیرهای منتهی به کلانشهرها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: 3 هزار کیلومتر افزایش ظرفیت خطوط موجود و 13 هزار کیلومتر خط جدید به محورهای کشور افزوده می‌شود.

کشور نیازمند بیش از یک هزار دستگاه لوکوموتیو است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند هزار و 400 دستگاه لوکوموتیو در سطح کشور هستیم، اظهار داشت: طرح اجاره و سیستم "اجاره به شرط تملیک" باید در کشور مانند سایر کشورهای دنیا در این حوزه اجرا شود؛گروه مپنا نیز در نظر دارد این طرح را اجرا کند که در واقع خرید تضمینی محصول در قالب اجاره و اجاره به شرط تملیک است.

مپنا در حوزه صادرات نیز ورود پیدا کند

آخوندی با اشاره حمایت از صادرات محصولات، بیان کرد: حمایت‌های لازم از محصولات تولیدکنندگان و فعالان این بخش انجام می‌شود چراکه نباید تنها به بازارهای داخلی فکر کنیم بلکه باید ورود به بازارهای جهانی را نیز در دستور کار قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز