مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان:

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه جذب شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۷:۲۳:۵۴
کد خبر: ۳۲۸۶۶۶
۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه جذب شد
مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان از جذب 100 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه خبر دا

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مهرداد غضنفری  در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی در خصوص عملکرد بخش کشاورزی در جذب اعتبارات از صندوق توسعه اظهار داشت: خوشبختانه استان لرستان در تقسیم‌بندی فاز اول اعتبارات صندوق توسعه خوب دیده شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: طبق آماری که از همه استان‌ها اعلام شد، استان لرستان رتبه چهارم کشوری سهمیه‌ای ایثارگران در بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ ابلاغی فاز بالا نبوده است، گفت: هر چند در مجموع و در کلیات موضوع فاز ابلاغی سهم مبلغ بالایی را نداشته است، ولی در کل کشور لرستان رتبه دوم را از نظر سهمیه در همه موارد را داشته است.

این مسئول از ابلاغ 30 میلیارد تومان خبر داد و افزود: از این مقدار حدود هفت میلیارد تومان آن تنها سهم ایثارگران استان است.

غضنفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات دریافت این تسهیلات اشاره کرد و خاطرنشان شد: در ابتدای ابلاغ این رقم باز پرداخت آن را سه ساله اعلام کرده بودند که این موضوع باعث بی‌رغبتی مراجعان شده بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: با وجود اینکه این افراد را برای تسهیلات به بانک‌ها می‌کردیم، اما از آن استقبال می‌کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها و جلسات انجام گرفته در کل کشور این باز پرداخت به هفت سال افزایش پیدا کرد که موجب افزایش جذب مراجعه‌کنندگان شد.

این مسئول اعلام کرد: از 21 میلیارد تومان معرفی شده به بانک نزدیک به چهار میلیارد تومان آن مصوب شده و همچنین یک میلیارد از آن عقد قرارداد شده است.

غضنفری، کندی کار را به دلیل مدت زمان کوتاه باز پرداخت دانست و افزود: با حل این مشکل در پایان شهریورماه ما شاهد افزایش سرعت در این موضوع هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان تعیین سقف راه را عنوان مشکل دوم اعلام کرد و گفت: در ابتدای سال‌جاری برای ما تکلیفی مشخص شده است که در آن برای ما مشخص شده است برای جذب حداکثر 100 میلیارد تومان پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: امسال با سال گذشته بسیار متفاوت است، یعنی محدودیت‌های موجود در سال‌جاری در سال گذشته وجود نداشته است.

این مسئول تصریح کرد: در ابلاغیه سال گذشته استان لرستان می‌توانست به صورت نامحدود پیگیری کند و مانعی وجود نداشت، اما برای امسال سقف تعیین شده است.

غضنفری اعلام کرد که اگر این محدودیت‌ها رفع شوند، ما تنها برای پنج طرح عمده نزدیک به 255 میلیارد تومان اعتبار نیاز و درخواست کرده‌ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اما در پاسخ آمده است که به دو دلیل مشخص نبودن وضعیت ابلاغ فاز دوم صندوق توسعه و همچنین جزء اولویت‌ نبودن لرستان‌ها توسط صندوق دچار محدودیت هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: از نظر ما در استان برای طرح‌های موجود پیگیری شده بیش از 100 میلیارد توان جذب را داریم که امیدوار هستیم در این زمینه تصویر روشنی به استان ابلاغ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز