در نشست انجمن گیاهانی دارویی کرمان تاکید شد:

توسعه کشت گیاهان دارویی

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۲:۳۴:۱۰
کد خبر: ۳۵۳۸۲۶
در نشست انجمن گیاهان دارویی و معطر کرمان، بر ایجاد مناطقی برای توسعه کشت گیاهان دارویی، سایر کشت های ارگانیک و همچنین تولید انرژی های تجدید پذیر تاکید و مقرر شد این موارد به کمیسیون محیط زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران پیشنهاد شود.

عضو هیات رئیسه اتاق کرمان در این نشست، گفت: بهتر است این مناطق در نقاطی با ارتفاع بالاتر از سطح دریا در نظر گرفته شود که در استان کرمان منطقه لاله زار بردسیر برای انجام این مهم مناسب است.

محسن رشید فرخی خاطرنشان کرد: اگر این طرح به اتاق ایران پیشنهاد و پیگیری ها و اقدامات لازم برای تایید طرح و دریافت مجوزهای لازم برای اجرای آن انجام شود، به نتیجه بهتری خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انجمن گیاهان دارویی در اتاق ایران زیر مجموعه کمیسیون کشاورزی قرار دارد، بیان کرد: چهار استان در کشور دارای اتحادیه گیاهان دارویی هستند که می توانیم با دعوت از هیات مدیره این اتحادیه ها و هیات مدیره انجمن گیاهان دارویی اتاق ایران، نشستی را در کرمان به منظور فراهم آوردن مقدمات تشکیل اتحادیه ملی گیاهان دارویی برگزار کنیم.

در ادامه این نشست رییس انجمن گیاهان دارویی کرمان، برگزاری نشست با حضور افراد با تجربه و توانمند در این حوزه را برای تدوین آیین نامه عطاری ها پیشنهاد کرد. علی مصطفوی خاطرنشان کرد: با ارایه برنامه‌ای می توانیم عطاری هایی که داروهای گیاهی مورد نیاز مردم را با کیفیت عالی ارایه می دهند، معرفی و از آنها حمایت کنیم.

در ادامه این نشست عضو هیات مدیره انجمن گیاهان دارویی صنعتی و معطر کرمان نیز، بر ترغیب صاحبان عطاری ها برای عضویت در این انجمن تاکید کرد و گفت: در نظر گرفتن تسهیلات تشویقی به واحدهای عطاری عضو انجمن، عاملی برای استقبال سایر فعالان این صنف خواهد شد. مهدی ایرانی کرمانی افزود: برگزاری نشستی با دستگاه‌های مرتبط شامل اداره کل تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دادگستری و صنف عطاری ها برای ارایه راهکار در زمینه فعالیت بهتر عطاری ها مفید خواهد بود.

دیگر عضو هیات مدیره انجمن گیاهان دارویی نیز در این نشست اظهار داشت: اگر بتوان با تصویب یک قانون در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز راه اندازی واحدهای عطاری ارایه دهد، هر سال از تعداد عطاری های فعلی کاسته می شود، نسل جدید دارندگان مجوز عطاری وارد این عرصه می شوند و در این صورت می توان کار را به صورت علمی تر پیش برد.

دکتر افشین صفا، علت به وجودآمدن برخی از بیماری ها را عدم نظارت صحیح بر ارایه خدمات غذایی در بخش های مختلف عنوان و اذعان کرد: عطاری ها نباید انجمن را متضاد خود ببینند و از تشدید نظارت ها هراس داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز