فرماندار ساوجبلاغ خبر داد :

بیش از چهار هزار بی‌سواد ساوجبلاغی باسواد شدند

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۹:۵۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۲۹۱
بیش از چهار هزار بی‌سواد ساوجبلاغی باسواد شدند
فرماندار ساوجبلاغ با اعلام این خبر که در شهرستان ساوجبلاغ از دادن خدمات صنفی به افراد بی‌سواد معذوریم گفت: از سال 90 تا کنون چهارهزار و 227 بی‌سواد در ساوجبلاغ آموزش‌های لازم را طی کردند تا هم اکنون آمار بی‌سوادان در این شهرستان به هزار 359 نفر کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، ابوالقاسم پالیزگیر گفت: طبق آیین نامه‌هایی که از طرف دولت اعلام شده است دستگاه‌ها از ارائه خدمات صنفی به افراد بی‌سواد معذورند و بر همین اساس در شهرستان ساوجبلاغ نیز این خدمات به افراد بی‌سواد ارائه نخواهد شد.
وی افزود: دستگاه‌های چون شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره کار، راهنمایی و رانندگی، کمیته امداد و بهزیتسی فقط در صورت الزام شخص بی‌سواد به طی دوره های سوادآموزی می‌توانند نسبت به خدمات‌دهی اقدام کنند.
پالیزگیر خاطرنشان کرد: سواد از اهمیت ویژه‌ای برخودار است که بارزترین نمود آن ارتباط مستقیم سواد والدین با پیشرفت تحصیلی فرزندان است.
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه طبق سرشماری سال 90 حدود 13 هزار بی‌سواد در رده سنی بین 10 تا 49 سال در کشور وجود داشت افزود: از سال 90 تا کنون چهار هزار و 227 نفر در ساوجبلاغ دوره‌های سوادآموزی را طی کرده‌اند تا هم اکنون آمار بی‌سوادان در این شهرستان به هزار و 359 نفر برسد.
این مسئول با بیان اینکه وجود همین تعداد بی‌سواد نیز شایسته ساوجبلاغ نیست، تصریح کرد: همه نهادها در ساوجبلاغ باید برای ریشه کنی بی سوادی تا پایان سال 95 همکاری داشته باشند.
فرماندار ساوجبلاغ در پایان با تاکید بر اهمیت سوادآموزی در جامعه گفت: ارتقای سطح سواد افراد جامعه، ارتقای فرهنگ اجتماعی، بهداشتی، سیاسی، دینی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز