به منظور توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی باشگاه شهروندی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مشهد

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۱:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۱۸۴
راه‌اندازی باشگاه شهروندی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مشهد
مشاور و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از راه‌اندازی باشگاه شهروندی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سعید اکبریان بیان کرد: یکی از برنامه‌های تصویب شده در شهرداری مشهد که با جدیت پیگیری می‌شود توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه که مورد حمایت شهردار، شورای عالی برنامه‌ریزی، شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل قرار گرفت، هر اقدام فرهنگی که سبب توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شود، اجرایی می‌گردد.

مشاور و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از اقدامات فرهنگی راه‌اندازی باشگاه شهروندان دوچرخه‌سوار و پیاده‌رو است.

اکبریان ادامه داد: در قالب این طرح نرم‌افزاری طراحی شده که شهروندان می‌توانند با دانلود رایگان آن میزان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خود را ثبت کنند تا نرم‌افزار رتبه را در بین شهروندان مشهدی اعلام کند.

وی اضافه کرد: با شرکت در این طرح و استفاده از این سامانه، شهروندان می‌توانند از مشوقات، تخفیفات و جوایز شهرداری بهره‌ ببرند.

مشاور و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین در راستای توسعه استفاده از حمل و نقل پاک در بین شهروندان به تمام ادارات سطح شهر اعلام شده تا در صورت داشتن فضای مناسب برای پارک دوچرخه، شهرداری مشهد چرخ‌وند رایگان نصب می‌کند.

اکبریان بیان کرد: درحال حاضر تنها 1.8 درصد سفرهای شهری مشهد با دوچرخه انجام می‌شود که برنامه‌ریزی شده این رقم تا 5 سال آینده به 10 تا 12 درصد افزایش پیدا کند.

وی در خصوص تشویق کارکنان شهرداری به استفاده از دوچرخه نیز بیان کرد: در این راستا از معاونت مالی و اداری درخواست کردیم که طرحی برای حمایت از کارکنان دوچرخه‌سوار تهیه کنند که قول اجرایی شدن دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز