استاندار در مراسم تجلیل از زندانیان سیاسی:

زندانیان سیاسی سند زنده انقلاب محسوب می شوند

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۹:۵۱:۵۳
کد خبر: ۵۱۹۲۸۳
زندانیان سیاسی سند زنده انقلاب محسوب می شوند
استاندار قزوین گفت: زندانیان سیاسی سرمایه های انقلاب اسلامی و سند زنده انقلاب هستند که باید قدردان آنها بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در آیین تجلیل از زندانیان سیاسی و خانواده های شهدای انقلاب که به همت شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زندانیان سیاسی قبل از انقلاب سرمایه های فرهنگی و اجتماعی جامعه محسوب می شوند که توقعی هم از نظام نداشته و چشم به ظواهر دنیوی ندوخته اند.

همتی بیان کرد: دغدغه اصلی زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی برچیدن رژیم ستمشاهی و روی کارآمدن نظام اسلامی بود که این خواسته محقق شد.

وی افزود: زندانیان سیاسی قبل از انقلاب افرادی هستند که گوهر انقلاب را با همه وجود درک و فهم کرده اند و این درحالیست که نسل های بعد از انقلاب از طریق کتاب، فیلم و نقل خاطرات با این رویداد سیاسی ارتباط دارند.

استاندار خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از مبارزه، مقاومت، فداکاری و وفاداری به انقلاب مطرح است برای کسانی که به شکل مستقیم درگیر انقلاب نبوده اند فهم و درک آن قدری سخت و مشکل می باشد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: باید به خوبی قدردان این افراد در جامعه بود و از طرفی هم دستگاه های فرهنگی به ویژه صداوسیما، آموزش و پرورش و دانشگاه ها به گونه ای برنامه ریزی کنند که زمینه و بستر انتقال خاطرات این افراد به نسل جدید و جوان جامعه به خوبی فراهم شود.

همتی با بیان اینکه باید از ظرفیت این افراد در جهت اعتلای انقلاب اسلامی استفاده شود اذعان کرد: در حال حاضر همه موظف هستیم الگویی از نظام جمهوری اسلامی ارائه کنیم که مردم در آن احساس آرامش و عدالت کنند که البته پیاده کردن چنین نظامی کار سخت و دشواری است اما همه باید در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: در شرایط جدید باید بتوانیم از وجود سرمایه گذار و ظرفیت های داخلی حداکثر استفاده را ببریم و با حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در جامعه فراهم کنیم.

در این دیدار زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به بیان خاطراتی از آن دوران پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز