معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

قزوین شهر کتاب و کتابخوانی است

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۳:۰۳:۴۷
کد خبر: ۵۲۵۰۲۱
قزوین شهر کتاب و کتابخوانی است
معاون فرهنگی وزارت ارشاد از قزوین بعنوان شهر کتاب و کتابخوانی و خطه هنرخیز با هنرمندان نامی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین گفت: قزوین شهر کتاب و کتابخوانی و مهد هنر است و افراد سرآمدی در رشته هایی مانند خوشنویسی، نگارگری، موسیقی و ... از این شهر برخاسته اند.

صالحی کتاب را محور و کانون انسانیت دانست و افزود: در دوره های مختلف بشری فرم کتاب تحولات زیادی پیدا کرده اما کتاب با هر شکلی جایگزین ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قزوین شهر ادبیات است گفت: شعر طنز ایرانی با وجود بزرگانی چون عبید زاکانی و نسیم شمال و دیگران مدیون این خطه است و استادان قزوینی و دهخدا پایه گذاران پژوهش نوین در ایران هستند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه کتاب محور و کانون انسانیت است و انسان متفکر با کتاب شناخته می شود افزود: اولین رسانه بشر کتاب است که قدمتی به اندازه او دارد و هیچ رسانه ای تاکنون نتوانسته جای کتاب را بگیرد.

صالحی کتاب را مادر همه رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: جامعه ایرانی، جامعه ای با فرهنگ غنی و مانوس با کتاب است بنابراین باید هر آنچه در توان داریم برای رشد و تقویت کتاب و کتابخوانی در جامعه به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: وقتی از کتاب صحبت می کنیم یعنی یک تفکر منسجم پیوسته که گاهی در کاغذ و گاهی در قالب دیجیتال قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به اهمیت کتاب پی برده و با توجه به آن تلاش می کند کتاب رونق بیشتری در جامعه پیدا کند گفت: در سه سال و نیم گذشته در مجموع ٩٠نمایشگاه کتاب در استان های کشور برگزار و چهار میلیون کتاب عرضه شده و در حاشیه آن ها شاهد برگزاری هزار نشست فرهنگی نیز بوده ایم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال ٣٠نمایشگاه استانی را به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان ها برگزار کرده ایم و در اسفند ماه جاری نیز علاوه بر قزوین، شاهد برپایی نمایشگاه های کتاب در قم و یزد هستیم.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم منجر شده و ارتقای شاخص های فرهنگی در مناطق را به همراه دارد، اظهار کرد: در بهمن ماه امسال ٢٣٠هزار عنوان کتاب در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و ٢میلیارد و ٦٥٠میلیون ریال یارانه به این نمایشگاه ها اختصاص یافته است.

صالحی اضافه کرد: با هدف توجه به کتاب و کتابخوانی، برای در اختیار گذاشتن کتاب به استان ها ظرف سه سال گذشته ٢٦٠میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز