رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

دانشجو خارجی در دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب خواهیم کرد

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۵:۴۹:۲۶
کد خبر: ۷۳۹۹۹۶
دانشجو خارجی در دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب خواهیم کرد
۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی اشتغال خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران از اشتغال 65 تا 70 درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد.

او افزود:  بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از 100 هزار دانش‌آموخته این دانشگاه بیش از 50 درصد آنان پس از اتمام تحصیل مشغول به کار شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به آمار 15 الی 20درصدی افرادی که قبل از شروع به تحصیل مشغول به کار بودند به آمار 65 الی 70 درصدی شاغلین دانش‌آموخته دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهیم رسید.

امید ادامه داد:  درصد برای ما ایده‌آل نیست،  ما بایستی به اشتغال 100درصدی دانش‌آموختگان برسیم.

او  ازتخصیص وام 50 میلیون تومانی با کارمزد 2 درصد برای دانش‌آموختگان این دانشگاه خبر داد و افزود: ایجاد و توسعه مراکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای راه‌اندازی شرکت‌های نوآوری ۵۰ میلیون وام با سود ۲ درصد از منابع خود دانشگاه پرداخت خواهد شد که در حال حاضر ۳۰ مرکز نوآوری ایجاد شده و ۲۹ مرکز در دست اقدام است ضمن اینکه تأیید فعالیت این شرکت‌ها هم به دانشگاه علمی و کاربردی واگذار شده استو در آینده‌ای نزدیک و پس از نهایی شدن این توافقات جزئیات آن به اطلاع عموم می‌رسد.

امید از جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و اظهارداشت: برگزاری دوره‌های مشترک با شرکت‌های بین‌المللی در برنامه برخی مراکز قرار گرفته است.

او از اعلام نتایج سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی تا پایان مرداد ماه سالجاری خبر داد و گفت: براساس سطح بندی انجام شده این مراکز به سه سطح یک، دو و سه تقسیم بندی خواهند شد و دانشجویان در سال جاری می توانند با آرامش خاطر بهترین مراکز را برای تحصیل انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز علمی کاربردی که در رتبه‌های پایین‌تری قرار بگیرند، موظف هستند طی بازه زمانی مشخص رتبه خود را ارتقا بیابند، ضمن اینکه محدودیت‌هایی نیز در عرصه توسعه رشته‌ها برای این مراکز اعمال خواهد شد و در نهایت مراکزی که نتوانند در مهلت مشخص رتبه خود را ارتقا دهند، تعطیل می‌شوند.

امید ادامه داد: آمادگی لازم در محتوای آموزشی و برنامه‌های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای به‌روزرسانی ادغام،‌ تفکیک جدید و یا منسوخ شدن مراکز این دانشگاه وجود دارد و تلاش داریم خود را با دنیا همخوان کنیم.

او از حذف برخی رشته‌ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: برای مهرماه ۹۷ زیر شش‌هزار کد رشته در این دانشگاه تعیین شده، این در حالی است که سال‌های قبل ۱۴هزار کد رشته داشتیم که این تغییر نشان‌دهنده اصلاح برخی نظام‌های آموزشی در این دانشگاه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز