"رییس شورای بخش مرکزی پلدختر"در گفت وگو با برنا :

خطر سیل برخی از روستاهای پلدختررا تهدید می کند / وجود ۱۴۳ روستا در بخش مرکزی پلدختر

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۵:۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۶۴۰۶۳
خطر سیل برخی از روستاهای پلدختررا تهدید می کند / وجود ۱۴۳ روستا در بخش مرکزی پلدختر
اسماعیل میخک بیرانوند به برنا گفت: با توجه به سیل خیز بودن شهرستان پلدختر خطر سیلاب روستاهای بابازید،موراین ،ملاوی را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛میخک بیرانوند امروز در این گفت و گو اظهار کرد: با توجه  آغاز فصل بارش ها و سیل خیز بودن پلدختر نیازمند بررسی وارائه راهکار های لازم درپیشگیری از احتمال بروز سیل در این روستاها هستیم.

او افزود: بخش مرکزی پلدختر دارای 25هزازو 622 نفر جمعیت  و2هزار و310 کیلومتر مربع است که از حیث منابع ونیروی انسانی پتانسیل زیادی برای توسعه وپیشرفت دارد.

میخک بیرانوند با بیان اینکه بخش مرکزی پلدختر دارای 4دهستان جایدر،میانکوه غربی ،جلوگیروملاوی است، خاطر نشان کرد: ابن بخش دارای 143روستا است که از این تعداد 39 روستا دارای شورا ودهیار و14روستا بدون شورااست والباقی نیز براساس شاخص های وزارت کشور مشمول تشکیل شورای محل نمی باشند.

او با اشاره به مطالبات مد نظر برای توسعه روستاهای بخش مرکزی ، تصریح کرد:بهسازی راه های روستایی در روستاهای بادامک به آبسر،تپه واشیان به باغ گل گل ،چشم شیرین به بابازید،دعوت مالگه به هرسگه وهمچنین سراب حمام به چم مهر از مواردی است که باید در بحث توسعه راهاهای روستایی به انجام رسد.

رییس شورای بخش مرکزی  عدم آنتن دهی وخطوط اینترنتی دهستان واشیان ،هلوش ،جلگه خلج ،بابابهرام ،چم گز وهدستان جایدر را از مشکلات حوزه مخابرات واینترنت روستاهای این بخش عنوان کرد ویادآورشد:در بحث گازخانگی  گازرسانی به روستاهای  نزدیک به خط لوله گاز واشیان از تخت شیر وتخت آب تا بادامک ،باغ گل گل اولیا ،پاعلم ودره خزینه ،آخورخش ،چم گرداب وجلگه خلج از مطالبات جامعه روستایی این بخش محسوب می شود.

به گفته میخک بیرانوندمشکل جمع آوری ودفع زباله به دلیل نبود ماشین حمل زباله یکی ازچالش های روستاهی بخش مرکزی پلدختر است.

او در حوزه ورزش روستایی نیز گفت: ورزش سهم به سزایی در اشتغال جهت پایداری روستاهاایفا می کند که ازاین حیث نبود سالنهاومجموعه ورزشی در روستاهای برای جوانان ونوجوانان مشکل این حوزه است ودر این زمینه آماده هرگونه همکاری برای توسعه ورزش در سطح روستاها هستیم.

 اسماعیل مخیک بیرانوند همچنین برلزوم بحث پیگیری پمپاژهای نیمه کاره چمهر،رنگین بان ،روبندجلگه ...تاکید کرد.

رییس شورای بخش مرکزی با بیان اینکه  توسعه روستاها از زیربناهای اصلی توسعه در جوامع محسوب می شود ،گفت از این حیث برنامه های دولت را باتمام توان  وهمراه با دیگرمسئولین پیگیری می کنیم واز مقامات  خواهان تخصیص اعتبارات لازم جهت عملیاتی کردن  این مطالبات هستیم.

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز