دکتر حسینی:

شکرانه مجاورت با امام ، خدمت با کیفیت به زائران است

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۳:۵۸:۲۲
کد خبر: ۷۷۲۶۳۵
شکرانه مجاورت با امام ، خدمت با کیفیت به زائران است
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در برنامه مردم و مسئولان رادیو شرکت کرد و به سؤالات مردم و مجری برنامه در خصوص زائران دهه ی آخر صفر پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این برنامه با اشاره به اینکه امسال دست کم 5 میلیون زائر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف خواهند شد؛ گفت: ارتقا فرهنگ میزبانی با استفاده از همه ی ظرفیت ها و امکانات بخش دولتی ، عمومی و مردمی مورد نظر است.

وی افزود: تا کنون هفت هزار و 500 زائر پیاده و بیش از یک میلیون و 700 هزار زائر به مشهد مقدس مشرف شده اند و بیش از 68 هزار زائر پیاده  در قالب 470 کاروان نیز در مسیرهای منتهی به مشهد پیاده در حال سفر به قصد زیارت امام هشتم (ع) هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی  و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص خدماتی که برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده؛ اظهار داشت: تعدا سه هزار چشمه سرویس بهداشتی در داخل شهر و 400 چشمه سرویس بهداشتی سیار در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس ، 420 باب مدرسه  و 270 ایستگاه در خطوط بین راهی آماده شده است.

حسینی تصریح کرد: همچنین  512 ایستگاه مردمی در مشهد مقدس برای خدمات به زائران مهیا شده است و راه و جاده قدیم ملک آباد به مشهد هم از امروز برای وسایل نقلیه مسدود و در اختیار کاروان های زائر پیاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نهضت خدمت رسانی به زائران با بکارگیری همه مراکز اقامتی و مردمی ، ظرفیت خیران و نذورات مردمی توسط مردم خراسان رضوی و مشهد مقدس به شکرانه مجاورت با امام رئوف در خدمت زائران آن امام قرار می گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی  و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی ، 23 پایگاه امدادی در سطح شهر مشهد به زائرین اسکان داده شده در مدارس و مراکز اقامتی موقت ارائه خدمات خواهند داشت و 218 پایگاه امداد جاده ای و شهری اورژانس 115 ، 112 اکیپ هلال احمر و همچنین 6 بالگرد نیز برای شرایط اضطراری در جاده ها آماده ارائه خدمت هستند.

حسینی گفت: تعداد 650 نیروی راهور نیز در جاده ها کار ساماندهی مسیر زوار را برعهده دارند و همه امکانات استان برای اسکان زائران آماده است و در عین حال برای شرایط اضطرار، 35 راهدارخانه طول مسیرها ، 85 مرکز رفاهی و .. نیز آمادگی لازم را برای خدمات دهی به زائران را دارند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز