معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پک‌های فرهنگی، بهداشتی بین کودکان زلزله‌زده توزیع شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۹:۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۹۹۲۵۰
پک‌های فرهنگی، بهداشتی بین کودکان زلزله‌زده توزیع شد
نیاز مردم مناطق زلزله‌زده بررسی و با اعلام نیاز شبکه بهداشت شهرستان‌ها انجام پذیر است.

به گزرش خبرگزاری برنا؛ به همت جهادگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شمیم دل‌انگیز خدمت جهادی به روستاهای شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب رسید.

photo_2019-01-10_23-39-15

دکتر محمد رضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار برنا گفت:   اردوی یک روزه جهادی دانشجویان در شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب خبرگزار شد.

او  افزود: دانشجویان کانون فعالیت‌های جهادی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قالب دو تیم متشکل از پزشکان، پرستاران، کادر پیراپزشکی و کارشناسان بهداشت با حضور در روستاهای شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به بالغ بر هزار تن از مردم این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حضور تیم جهادی دانشجویان در هر منطقه‌ای بر اساس بررسی‌های تیم بازدید شد، نیاز مردم مناطق زلزله‌زده بررسی و با اعلام نیاز شبکه بهداشت شهرستان‌ها انجام پذیر است.

غلامی در تشریح اقدامات انجام شده در این اردو  ذکر کرد و گفت: معاینه پزشکی، توزیع رایگان دارو،  مشاوره مامایی، پایش فشارخون و قندخون، آموزش بهداشت و خود مراقبتی جهت پیشگیری از بیماری‌های شایع و معرفی علائم این بیماری‌ها از جمله اقداماتی است که در این اردوی یک روزه انجام شد.

photo_2019-01-10_23-39-15 (3)

 او افزود:  تعدادی از بیماران نیازمند خدمات تخصصی نیز به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اهداف برگزاری این اردوی جهادی اشاره کرد و و گفت: این اردو همانند دیگر اردوهای اخیر با هدف افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در مناطق محروم، کاهش مصرف بی‌رویه دارو، آموزش بهداشت، مامایی و عوارض دارویی بسیار منسجم و با برنامه از پیش طراحی شده صورت گرفته است.

 غلامی گفت: در حاشیه این اردوی جهادی یک روزه ضمن پایش و ارائه آموزش‌های بهداشتی از جمله بهداشت فردی، دهان و دندان و خود مراقبتی در مدارس این مناطق، پک‌های بهداشتی و فرهنگی  بین کودکان زلزله‌زده توزیع شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز