دکتر پریسا محمدی:

فعالیت‌های فرهنگی زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۸:۳۷:۳۳
کد خبر: ۸۳۴۱۹۵
فعالیت‌های فرهنگی زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است
خانای قبادی یکی شاعران و ادبای شهرستان جوانرود است که خدمات فراوانی به فرهنگ و ادبیات کردی داشته است و مهم‌ترین اثر خانا قبادی «شیرین و خسرو» نام دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی «خانا قبادی» با حضور دکتر پریسا محمدی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، رستگار یوسفی فرماندار شهرستان جوانرود و تنی چند از مسئولان در جوانرود تشکیل شد.

n87

دکتر پریسا محمدی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این نشست به ظرفیت مناسب جوانرود در راستای افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فرهنگی این شهرستان را به دنبال داشته باشد.

او به برگزاری کنگره ملی خانای قبادی در جوانرود اشاره کرد و افزود: برگزاری این کنگره زمینه مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های این شهرستان است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: فعالیت‌های فرهنگی زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

دکتر محمدی ادامه داد: با ایجاد برنامه‌های مناسب و بانشاط می‌توانیم جوانان را با فرهنگ و هنر بیشتر آشنا کنیم و به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

او افزود: خانای قبادی یکی شاعران و ادبای شهرستان جوانرود است که خدمات فراوانی به فرهنگ و ادبیات کردی داشته است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: خانا قبادی (۱۷۰۰–۱۷۷۲ جوانرود) شاعر نامدار کُرد در سدهٔ هجدهم بود، وی به زبان‌های فارسی، ترکی و عربی آشنایی و تسلط داشته است.

او افزود: مهم‌ترین اثر خانا قبادی «شیرین و خسرو» نام دارد.

در این جلسه تصمیمات و هماهنگی های لازم برای برگزاری کنگره ملی خانا قبادی انجام گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز