معاون اقتصادی وزیر کشور :

مصوبات هیات وزیران در خصوص مرز ها در کردستان اجرایی نشده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۱:۴۷
کد خبر: ۸۵۷۶۰۶
مصوبات هیات وزیران در خصوص مرز ها در کردستان اجرایی نشده است
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: علیرغم تمام تلاش نظام برای کمک به ارتقاء معیشت مردم، مصوبات هیات وزیران اجرایی نشده لذا بررسی علت توقف اجرای این مصوبات بسیار مهم است

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بابک دین پرست که به منظور بازدید و بررسی مشکلات مرزهای کردستان به کردستان سفر کرده بود، در جلسه کارگروه توسعه صادرات و مبادلات مرزی استان از مدیران اقتصادی استان درخواست کرد علل توقف اجرای مصوبات هیات وزیران را بررسی کنند. 

او تصریح کرد: علیرغم تمام تلاش نظام برای کمک به ارتقاء معیشت مردم، مصوبات هیات وزیران اجرایی نشده لذا بررسی علت توقف اجرای این مصوبات بسیار مهم است. 

دین پرست اذعان داشت: یا در اجرای مصوبات به درستی عمل نکرده ایم یا در تصمیم گیری و ابلاغ ضوابط حلقه مفقوده ای وجود دارد که در هر صورت اصلاح هیچکدام از این دو غیر ممکن نیست اما نکته مهم، زمین ماندن مصوبه هیات وزیران و هدف مقدس آن یعنی ارتقا معیشت مردم است. 

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به مشاهدات خود از نواقص و کمبودهای بازارچه های مرزی سیرانبند بانه، سیف سقز، مله خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان، گفت: در مورد تجارت مرزی، مصوبات خوبی داریم که یکی از مهمترین آنها این بود که از رئیس جمهور محترم اختیارات گرفتیم تا ستاد تدابیر ویژه اقتصادی توسط استانداران تشکیل شود. 

دین پرست در ادامه ابلاغ هفت ماموریت ویژه به استانداران را یادآور شد و اظهار داشت: اولین مورد، تهیه لیست واحدهای تولیدی فعال و لیست اشتغال آنهاست که در سال ۹۸ عملکرد فرمانداران با این معیار سنجیده خواهد شد. 

وی افزود: ماموریت دوم بررسی واحدهای تولیدی که با کمتر از ظرفیت کار می کنند و سوم بررسی واحدهای راکدی که در دولت های ۱۱ و ۱۲ راکد شده اند اما واحدهایی که امکان و امیدی یه احیا آنها نیست مشمول نمی شوند. 

دین پرست ماموریت چهارم را بررسی واحدهای تملک شده توسط بانک ها ذکر کرد و افزود: ماموریت پنجم بررسی واحدهای مشکل دار و بحرانی در کارگروه تسهیل است و معتقدیم فرمانداران موظف هستند مانند یک پرستار از واحدهای تولید بیمار مراقبت کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ماموریت ششم را تهیه لیست واحدهای با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد و ماموریت هفتم را تهیه لیست واحدهای با سرمایه گذاری دولتی نیمه تمام و آماده بهره برداری قابل واگذاری عنوان کرد. 

وی در خصوص ماموریت هفتم خاطرنشان کرد: عدم انگیزه برای خریدار، مخالفت یا مقاومت دستگاه صاحب پروژه و مقاومت، مخالفت یا ممانعت دستگاه های نظارتی موانع واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی است که سازمان مدیریت باید بررسی کند به هر کدام از این دلایل و خارج از چارچوب قانونی مقاومتی صورت گیرد به ما اعلام کند تا برای رفع مشکل اقدام کنیم. 

وی با یادآوری اینکه در جنگ تحمیلی، نظامیان و سربازان، کشور را با سربلندی حفظ کردند تاکید کرد: امروز جنگ اقتصادی مطرح است و ما سربازان این جنگ هستیم و بحث خدمت جهادی مطرح است؛ باید تلاش کنیم تا ما هم سربلند باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز