در فصل بهار؛

۱۴.۷ درصد نرخ بیکاری کرمانشاه کاهش یافت

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۴۲:۵۳
کد خبر: ۸۶۹۹۷۵
۱۴.۷ درصد نرخ بیکاری کرمانشاه کاهش یافت
معاون امور اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار امسال براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران به ۱۴.۷ درصد کاهش یافته که نسبت به مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد بهبود نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، جواد مصطفایی معاون امور اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری استانها از سال ۹۴ براساس شاخص های بین المللی و توسط مرکز آمار ایران تهیه می شود و تعداد بیکاران بر کل جمعیت بالای ۱۰ سال هر استان تقسیم می شود و نرخ بیکاری بدست می آید.

او بیشترین نرخ بیکاری را مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۱۶.۷ درصد و کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان همدان با ۶.۱ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۹ استان کشور روند نرخ بیکاری آنها رو به کاهش بوده که استان کرمانشاه نیز جزء آنهاست و ۱۲ استان نیز افزایش نرخ بیکاری داشته اند.

مصطفایی، میانگین نرخ بیکاری کشور را ۱۰.۸ درصد در فصل بهار اعلام کرد که نسبت به مشابه سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش یافته است.

او در ادامه نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمانشاه در سه ماهه اول سال جاری را ۴۴.۲ درصد اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲ درصد بهبود یافته است.

معاون امور اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه در ادامه نرخ تورم در استان کرمانشاه در فصل بهار را ۳۷ درصد عنوان کرد که رتبه هفدهم کشور است که نسبت به سال گذشته ۱۶ پله بهبود یافته است.

او اضافه کرد: تورم نقطه به نقطه کرمانشاه نیز در این مدت ۴۷.۴ درصد بوده که میانگین کشور ۵۰ درصد اعلام شده است.

مصطفایی در پایان گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران که براساس کالاهای مصرفی مانند خوردنی ها، پوشاک، دخانیات و مسکن و غیره گرفته شده چهارمحال بختیاری، کردستان و ایلام بیشترین نرخ تورم و کرمان، هرمزگان و قم کمترین نرخ تورم را در سه ماه اول امسال در سطح کشور داشته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز