استاندار لرستان:

خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های لرستان

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۳:۱۰:۳۱
کد خبر: ۹۷۰۴۴۱
خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های لرستان
سید موسی خادمی از خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های لرستان خبرداد.

به گزارش خبرپگزاری برنااز لرستان؛ خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیل چند روز اخیر قابل مقایسه با سیل فروردین سال جاری بود، اظهار کرد: به دلیل پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که از قبل طراحی شد، خسارات وارده به ویژه در حوزه مردمی به مراتب کمتر از سیل فروردین بود.

 اوافزود: در بعضی از جاها به دلیل اینکه زیرساخت‌ها تکمیل نشده بود دچار آسیب شده‌ایم.

خادمی با اشاره به گزارشی که دستگاه‌های اجرایی از خسارات وارده ارائه داده‌اند،تصریح  کرد: حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها به استان خسارت وارد شده است.

او گفت: برق ۳۷ روستا قطع شد که تاکنون ۳۶ روستا وصل شده و همچنین آب ۷۶ روستا قطع بود که با تلاش نیروهای این حوزه ۶۰ روستا تاکنون وصل شده است.

خادمی بیان کرد: گاز معمولان نیز در یک نقطه آسیب دید که با پیگیری انجام شده شب گذشته وصل شد.

 او یادآورشد: جاده موقت خرم آباد-پلدختر را قبل از بارندگی و سیل مسدود کردیم که در جاهایی ریزش و چند نقطه دیگر به دلیل بالا آمدن آب رودخانه تخریب شد.

خادمی ادامه داد: این جاده مجدد برای استفاده محلی ایجاد و مرمت خواهد شد تا محور اصلی که در دست اقدام است به بهره‌برداری برسد.

 استاندار لرستان با اشاره به پل‌های موقت که بعد از سیل فروردین برای برقراری راه‌های ارتباطی روستاها احداث شده بود، خاطر نشان  کرد: ماهیت این پل‌ها موقتی بوده که بر اثر سیل اسفند دو پل تخریب و باعث قطع شدن راه‌های روستایی شد که با سرعت آنها را بازسازی خواهیم کرد تا کار اساسی در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز