رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تاکنون مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداریم

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۱:۳۸:۴۳
کد خبر: ۹۷۱۰۳۲
تاکنون مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از تامین نیاز بیمارستان‌های استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: مورد مثبت کرونا در استان بوشهر نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سعید کشمیری صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مراجعاتی به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها داشتیم که ۵۰ مورد مورد معاینه قرار گرفتند. ۲۰ مورد نمونه‌برداری شد و به آزمایشگاه مرجع ارسال شد که تاکنون موارد اولیه هیچ‌کدام مثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مورد مشکوک داشتیم که هیچ‌کدام مثبت نشده است، تصریح کرد: این بیماری در چهار استان همسایه وجود دارد و حتماً وارد استان ما شده است ولی موردی ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم با حفظ خونسردی و با رعایت کامل مسائل بهداشتی با این موضوع برخورد کنند و رعایت کنند و به شایعات توجه نکنند.

وی تصریح کرد: اگر مورد مثبتی باشد به اطلاع مردم می‌رسانیم و دلیلی برای پنهان کردن موضوع نداریم. این بیماری یک بیماری کاملاً مشخص است و دلیلی برای پنهان‌کاری نداریم.

کشمیری افزود: برای اینکه بیماری کرونا در استان ما شیوع پیدا نکند و زود کنترل شود نیاز به همکاری همه مردم و ادارات و رسانه، فضای مجازی و مدارس و.. داریم.

وی ادامه داد: این بیماری از پرتابه‌های دهان منتقل می‌شود و فرض ما باید بر این باشد که سطوح آلوده است و از طریق چشم‌ها و دهان ما وارد می‌شود و وقتی بیرون هستیم دست‌ها را به چشم و دهان خود نزنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به برخی شایعات تاکید کرد: انتظار داریم به خبرهای خام توجه نشود و فقط به خبرهای دقیق و تثبیت شده منتشر شود. به هم کمک کنیم تا از این مرحله بحرانی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از کمبودها وجود دارد گفت: سهمیه‌هایی به استان رسیده و توزیع شده است. مصرف خیلی بالا است و بیمارستان‌ها نیاز بالایی دارند و خوشبختانه واردات ماسک و وسایل حفاظتی آزاد شده است و نیازها به طور اساسی حل می‌شود.

کشمیری با اشاره به اینکه الکل ۷۰ درصد در اختیار داروخانه‌ها به وفور قرار گرفته است و افراد می‌توانند مواد ضدعفونی‌کننده را دریافت کنند بیان کرد: تولید ماسک چند برابر شده است و واردات هم انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز