ثبت ملی خانه فرهنگی، تاریخی صدیقیان

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۴۲۷۰
خانه فرهنگی، تاریخی صدیقیان در شهرستان آران و بیدگل ثبت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل از ثبت ملی خانه تاریخی و فرهنگی "صدیقیان" در شهرستان آران و بیدگل در محور گردشگری شمال استان اصفهان خبر داد.

سیدحسین چاکری بادی امروز30 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: علی‎ اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به استاندار اصفهان ثبت این اثر فرهنگی، تاریخی را به شماره 32674 در فهرست آثار ملی،  ابلاغ کرد.

وی افزود: این خانه در بلوار واصف واقع شده و یادگاری از دوره قاجار می باشد که هم ‌اکنون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان  آران و بیدگل در آن مستقر است.
 
سید حسین چاکری بادی ادامه داد: با توجه به ویژگی های‎ منحصر به فرد معماری این خانه تاریخی، این بنا علیرغم وسعت کم و سادگی فضای معماری که دارد تداعی کننده معماری خانه های متوسط دوره قاجار در این منطقه کویری می باشد، که در ضلع غربی خانه گچبری و آجر کاری به شیوه پهلوی و بسیار زیبا اجرا شده است، این خانه محل سکونت خاندان "وصاف بیدگلی" و "صدیقیان" بوده که از معروفیت زیادی برخوردار می باشند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در شهرستان آران‌وبیدگل شناسایی شده است که از میان آنها ۱۴۹مورد تا کنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز