معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد:

ابتلای ۱۶۳ دانش آموز و ۴۸ معلم به کرونا در دو هفته گذشته/ بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در کشور متعلق به اصفهان است

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۲:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۹۴۳۷
ابتلای ۱۶۳ دانش آموز و ۴۸ معلم به کرونا در دو هفته گذشته/ بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در کشور متعلق به اصفهان است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در دو هفته گذشته 48 معلم گرفتار شده و 183 معلم هم دارای اعضای خانواده مبتلا بودند؛ 163 دانش آموز مبتلا شده اند و خانواده دو هزار و 863 دانش آموز درگیر کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ بهروز کلیدری پیش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مرگ و میر در اصفهان سه برابر است، گفت: 40 درصد مبتلایان روز گذشته بیماران مبتلا به کرونا در سطح کشور اصفهانی بودند و در صدر بروز بیماری در کشور هستیم.

وی افزود: شهرستان خمینی شهر در صدر بروز بیماری کرونا در سطح استان است، بیمارستان های فلاورجان و خمینی شهر کاملا پر است و خدمات غیر کرونایی در حال حاضر در این دو شهرستان را کاملا را از دست می دهیم.

کلیدری با توضیح اینکه متأسفانه اصفهان که جز استان های نسبتا موفق در کترل بیماری بود امروز در صدر شیوع کرونا در کشور قرار دارد، بیان کرد: طبق پیش بینی ها با این روند شیوع کرونا در سه چهار ماه آینده حدود 10 هزار مرگ کرونایی داریم که بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه مدارس دغدغه داریم که مردم نسبتا نگرانی ها درک کردند و حضور دانش آموزان کمرنگ شده است، تصریح کرد: مردم جلوتر از ما مسئولان حرکت می کنند، در کشورهایی که کرونا کنترل شده است مدارس با محدودیت های بسیار بازگشایی شده است اما ما به چه شرایطی بازگشایی کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: تا امروز از ابتدای دوران کرونا بچه های زیر 18 سال که بستری شدند در مراکز 1644 نفر رسدیند و 71 نفر فوت شدند و بعید نیست با این شرایط بازگشایی مدارس مبتلا افزایش پیدا کند و مرگ و میر ها بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه جز استان هایی بودیم که در کنترل مرگ مادران باردار سرآمد بویم و از ابتدای کرونا تا چند ماه قبل فقط دو مرگ مادر داشتیم، تصریح کرد: متأسفانه در 40 روز گذشته پنج مادر باردار از دست دادیم.

کلیدری افزود: طبق پیش بینی ها اگر تا ژانویه نتوانیم مداخله بیماری کنیم شاهد مرگ و میر 6 و 7 ماه گذشته در مدت کوتاه خواهیم بود؛ با توجه به استفاده از تمام ظرفیت های بیمارستانی برای کرونا مرگ بیماران غیر کرونایی را به شدت افزایش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه امروز دست به دامن خبرنگاران هستیم و کادر درمان در این چند ماه خسته شدند، اظهار کرد: نظر ما این نیست که معیشت مردم تعطیل شود اما قواعد ابتدایی که همه جا دنیا مد نظر است، حداقل رعایت شود؛ ما در مدارس، بانک ها، تفرجگاه و .. رعایت نمی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: با این وضعیت، استان تولید بیمار بیشتری خواهیم داشت و استان را متشنج خواهد کرد که سال های طولانی هم نتوانیم جبران کنیم؛ دنبال تفکر بدیع نباشیم که کنترل نخواهیم داشت، همین اصول پایه را رعایت کردند.

وی با توضیح اینکه فوت بیماران کرونایی از فاصله مرداد تاکنون مانند سقوط سه چهار هواپیما در اصفهان است، اضافه کرد: حرف کادر درمانی ما این است که این فعالیت های شبانه روزی هفت و هشت ماهه در مردم و جامعه نمود ندارد.

کلیدری در خصوص ایجاد ممنوعیت ها و محدودیت ها در ستاد استانی کرونا، گفت: این مسئله بارها توسط دانشگاه ها در ستاد استانی مطرح و بحث شده و اعلام شده است که وضعیت کنونی پیچیده است اما دوستانی که تشریف دارند می خواهند مطابق ستاد ملی رفتار کنند.

وی افزود: کرونا حداقل سال ها در کنار ماست و تا سالیان مجبور هستیم که این ماسک را به همراه داشته باشیم و اکنون تنها راه مقابله با کرونا رعایت قواعد ابتدایی است؛ مردم یاد بگیرند که پروتکل ها رعایت کنند، در بانک ها و مراکز خدمات عمومی تجمع نکنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: 4 درصد کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شدند.

وی گفت: در دو هفته گذشته 48 معلم گرفتار شده و 183 معلم هم دارای اعضای خانواده مبتلا بودند؛ 163 دانش آموز مبتلا شده اند  و خانواده دو هزار و 863 دانش آموز درگیر کرونا هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز