رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد:

شناسایی ۱۴۸ کانال و صفحه مجازی مجرمانه با موضوع همسریابی

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۸:۲۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۲۸۹۷
شناسایی ۱۴۸ کانال و صفحه مجازی مجرمانه با موضوع همسریابی
رئیس پلیس فتای استان اصفهان، از شناسایی ۱۴۸ کانال و صفحه مجازی مجرمانه با موضوع همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی و برخورد با دائر کنندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: یکی از جرایمی که با رصد و پایش هوشمندانه در فضای مجازی با آن مواجه هستیم کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران با سوق دادن آنها به صفحات و کانال‌هایی تحت عنوان همسریابی و یا صیغه یابی است.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی بایستی به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ قانونی در زمینه راه اندازی وب سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات اجتماعی با موضوع همسریابی در فضای مجازی نداریم و بنابر این اگر با این گونه موارد مواجه شدند بدانند که فعالیت آنها مجرمانه است و تحت تعقیب پلیس فتا و مراجع قضائی هستند.

این مقام انتظامی درباره ماهیت اصلی این سایت‌ها و صفحات اجتماعی گفت: تنها اقدامی که دایر کنندگان این کانال‌ها و گروه‌ها انجام می‌دهند در مرحله اول کلاهبرداری و در مرحله بعد سوءاستفاده از مطالب و اطلاعات خصوصی است که کاربران در این کانال‌ها بارگذاری می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی در ادامه از اجرای طرح مقابله با کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی همسریابی و صیغه یابی توسط کارشناسان دایره رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتای استان اصفهان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۴۸ کانال و یا صفحه اجتماعی در حوزه همسریابی و صیغه یابی شناسایی و دایر کنندگان آنها پس از شناسایی تحت پیگرد قضائی قرار گرفته و با آنان برخوردهای قانونی لازم صورت گرفت.

این مقام انتظامی پنج مورد از این کانال‌ها و صفحات اجتماعی را مربوط به استان اصفهان و بقیه را مربوط به سایر استان‌های کشور عنوان کرد و در عین حال اظهار داشت: میزان قربانیان این سایت‌ها رویه یکسان دارد و تقریباً از همه استان‌ها مورد سوءاستفاده و یا کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز