معاون استاندار:

قرارگاه حافظان سلامت در یک هزار محله اصفهان تشکیل می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۲:۲۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۲۱۴۳
قرارگاه حافظان سلامت در یک هزار محله اصفهان تشکیل می شود
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: قرار است در راستای مردمی کردن مقابله با کرونا با کمک بسیج و دستگاه‌های متولی دیگر در یک هزار محله قرارگاه‌های حافظان سلامت محله محور با مشارکت نخبگان در کانون مساجد این استان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ ایوب درویشی در حاشیه برگزاری پنجاه و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: در این هسته‌های محلی با ارتباط مناسب و منطقی ویژه با مردم در رابطه با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، آموزش همگانی و جلب مشارکت‌های مادی مانند وسایل و نیازمندی‌های بهداشتی نیازمندان امید است که تامین شود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه می‌تواند مدیریت بیماری را به درون جامعه و اقناع‌سازی مردم و آموزش عمومی منجر کند، اظهار داشت: در صدر دستورالعمل‌ها سه اصل استفاده از ماسک، نظافت فردی و شست و شوی دست‌ها و اعمال فاصله‌گذاری در اجتماعات مدنظر بوده که این سه اصل به عنوان شعار محوری مدنظر است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان به اعمال محدودیت‌ تردد در تعطیلات پایان هفته اشاره کرد و یادآور شد: برای شهرهای با وضعیت قرمز که در ۲۵ استان هستند، از فردا دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب جمعه ۱۶ آبان اعمال محدودیت ورود و خروج اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: خودروهای پلاک بومی حق خروج و خودروهای پلاک غیربومی حق ورود به استان‌های اعلام شده را ندارند و درصورت رعایت نکردن محدودیت‌ها از سوی پلیس پنج میلیون ریال جریمه خواهند شد.

درویشی تصریح کرد: وضعیت این استان از نظر شیوع بیماری کرونا خوب نیست و تنها راه مقابله و مدیریت درست این بیماری که نتیجه منطقی آن به پایین آمدن آمار ابتلا منجر شود، رعایت دستور العمل‌ها از سوی گروه‌ها، اصناف و مراکز جمعیتی و در نهایت همه اقشار مردم است.

وی رابطه مستقیم بین رعایت دستورالعمل‌ها و شیوع بیماری را یادآور شد و ادامه داد: در صورت اجرایی نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، اوج بیشتر بیماری را شاهد خواهیم بود.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان همچنین به تشکیل کمیته نظارت ذیل ستاد استانی کرونا اشاره کرد و گفت: این کمیته کار خود را به جد دنبال می‌کند.

وی افزود: واحدها باید خدماتی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی به مردم ارایه دهند و در صورت رعایت نکردن، دانشگاه علوم پزشکی حق برخورد و حتی پلمب را در این موارد دارد.

درویشی در ادامه گفت: امسال به دلیل وضعیت خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در این استان به صورت حضوری برگزار نخواهد شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی که متولی اعلام مصادیق است، با برگزاری مراسم به صورت حضوری مخالفت کرده است و مراسم به شیوه‌ای دیگر برگزار می‌گردد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه سلامت مردم و کاهش بیماری در اولویت است، افزود: با وجود اینکه متولیان امر تمهیدات لازم را فراهم کرده بودند و مردم آمادگی حضور در این مراسم را داشتند اما برنامه حضوری نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز