سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان:

تنها ۲۳ درصد از سد زاینده رود آب دارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۰:۵۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۰۲۰۵
تنها ۲۳ درصد از سد زاینده رود آب دارد
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: هم اکنون ۲۳ درصد از حجم ذخیره آب زاینده‌رود پر بوده و مابقی خالی است و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اصفهان، گفت: حجم ذخیره آب سد زاینده‌رود در حال حاضر ۳۱۱ میلیون متر مکعب است و گفتنی است که در مدت مشابه سال گذشته حجم ذخیره آب پشت سد۴۱۰ میلیون متر مکعب بوده است.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها از اول سال آبی تاکنون ۷۸۷ میلی‌متر بوده و این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۹۹۷ میلی‌متر و در متوسط بلند مدت ۱۱۷۹ میلی‌متر بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: بارش‌ها نسبت به سال گذشته کاهش ۲۱ درصدی و در متوسط بلندمدت کاهش ۳۱ درصدی داشته است.

ساسانی افزود: هم اکنون ۲۳ درصد از حجم ذخیره آب زاینده رود پر و مابقی خالی است و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی در رابطه با برنامه‌های آب منطقه‌ای برای تابستان گفت: قطعاً در بخش بهداشت، صنعت و شرب، صرفه‌جویی ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود و برای موارد دیگر، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشت‌ماه، در حد نرمال است؛ البته قطعاً این میزان بارش جبران کننده کسری ذخیره آب ناشی از نبود بارش‌های زمستان گذشته و فروردین‌ماه امسال نخواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز