صحنه گرم مرداد اصفهان برای تئاتری ها / همه تئاترهای روی صحنه را اینجا ببینید

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۲۲:۱۸:۲۷
کد خبر: ۸۷۴۱۳۸
صحنه گرم مرداد اصفهان برای تئاتری ها / همه تئاترهای روی صحنه را اینجا ببینید
این شب ها نمایش های خوبی در اصفهان در حال اجراست ،درکنار نمایش های برگزیده جشنواره فجر برای سلیقه های مختلف و در سبک و ژانرهای متفات، نمایش های عامه پسندتر نیز روی صحنه تئاتراصفهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،در بین تئاترهای در حال اجرا ازتئاتر کمدی تا گروتسک و تئاتر کودک وعامه پسند به چشم می خورد که در ادامه صرف نظر از نقد یا بررسی آثار و سطح کیفی آنها به بخشی از این تئاترها و زمان اجرای آنها می پردازیم:

 

«رابینسون کروزوئه»،برگزیده جشنواره فجر

پیشنهاد اول،تئاتر کمدی «رابینسون کروزوئه» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و با کارگردانی پیمان کریمی است که از چهارم مردادماه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.

«رابینسون کروزوئه»، برگزیده سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایشنامه‌نویسی بوده است.حمیدرضا نعیمی نمایشنامه این اثر را بر اساس کتاب «رابینسون کروزوئه» نوشته و با تغییراتی که در محتوای داستان آن ایجاد کرده، به‌صورت طنزآمیز، به ‌تنهایی انسان معاصر و چالش‌های پیش روی آن پرداخته است.

 

تئاتر «رابینسون کروزوئه» از چهارم تا 24 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:15 و روزهای 10 و 17 مردادماه رأس ساعت 18:45 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود. در این تئاتر بازیگرانی چون جواد مدنی، ایمان نقیه، محمد مختاری، ستایش سراییان و فاطمه مفتخریان ایفای نقش می‌کنند و بلیت آن را نیز از سایت گیشه هشت می‌توان خرید.

 

کمدی«کلاغ‌ها» برای متفاوت پسندها

تئاتر «کلاغ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی سعید محسنی، از سوم مردادماه اجرای خود را در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان آغاز می‌کند.تئاتری که نام کارگردان شناخته اش مخاطب را ترغیب می کند به تماشای آن بنشیند.

 

  «کلاغ‌ها»، درامی اجتماعی با لهجه اصفهانی و با مؤلفه‌های کمدی گروتسک است. کمدی گروتسک به تئاترهای  کمدی هولناک گفته می شود که   در عین اینکه تئاتر برای مخاطب حالت طنز دارد، رگه‌هایی از ترس و سؤال را هم برای او به وجود می‌آورد و تماشاگر، دچار تردید می‌شود که باید به این موضوع بخندد یا از آن بترسد.

 

  تئاتر «کلاغ‌ها» به تهیه کنندگی میعاد سلیمانی راد و با نقش‌آفرینی محمد ترابی، قادر طباطبایی زواره و بهاره آقاداوود، از سوم تا 21 مردادماه هر شب رأس ساعت 19 در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.

 

 

«داغونا، اندر احوالات یک کارگردان سینما»

تئاتر «داغونا، اندر احوالات یک کارگردان سینما» به نویسندگی و کارگردانی رادمهر کشانی هر شب رأس ساعت20:30 در سالن آمفی‌تئاتر سیتی سنتر روی صحنه می‌رود.

هر کدام از افراد این نمایش داستان جالبی دارند و آنقدر مضحک و سطحی از علایق خود سخن می گویند که بیننده را به خنده وا می دارد و اگر نیک بشنویم تلخی خنده ها را به راحتی می توانیم احساس کنیم که تماما از سر درد است.

 

در این نمایش فربد احمدجو ،عبدالرضا رحیمی،احسان امینی، ابراهیم کمالی،فرید رادفر ،جواد مدنی ، مرجان مسیبی .،فاطمه امینی ،محدثه فرمان آرا ،شهرام ،مهدی صمدی ،رضا محمدیان،شایسته فاتحی ، حمید شیروانی، رضا طالبی و رادمهر کشانی به ایفای نقش می پردازند و بهاره مهدوی نیز مدیر صحنه این نمایش است.

 

«آتروپین»،روایتی از گذشته یک مرد

تئاتر«آتروپین» به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز تا هفتم مردادماه هر روز رأس ساعت 19 در تماشاخانه ماه روی صحنه می‌رود. «آتروپین» داستان امیر مرد چهل و چند ساله ای را روایت می کند که زندگی گذشته خود را برای تماشاگران تعریف می کند تا به ۸ سالگی می رسد و معتقد است که تمامی مشکلاتش از آنجا شروع شده اند.

این نمایش یک نمایش روانشناسانه است و بیان می کند که نقش اصلی، به دلایل روحی اعتماد به نفس خود را از دست داده است، آتروپین با این رویکرد که مشکلات ما ریشه در دوران کودکی دارند و باید آن را ریشه یابی کرد نوشته شده است.

آتروپین دارویی است که برای شب ادراری به بچه ها می دهند و برای افسردگی به بزرگسالان و امیر این دارو را برای هر دوی این مشکلات مصرف کرده است.

در این نمایش بسته به ورود به صحنه امیر اصفهانی، ایلیا نیاز، مونس پورفاتحیان، احمدرضا صادقی، رضا کریمی، محمدنظری، رامین کلانتری، علیرضا هوشیار به ایفای نقش پرداخته اند.قصه این نمایش قصه ی تلخی است اما با تمهیداتی که در کارگردانی، کاراکترپردازی و صحنه و بیان روایت صورت گرفته با افزودن تکه های کمدی و طنز، قصه تلطیف شده است و نمایش در واقع یک نمایش تراژدی و کمدی است.

 

نمایش «آتروپین» تا روز دوشنبه ۷ مرداد ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی به روی صحنه می رود.

 

 

«دروغگو»برای کلاسیک پسندان

 تئاتر «دروغگو» به کارگردانی حسن محمدی تا 9 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن سوره اجرا می‌شود. این نمایش بر اساس نوشته ای از کارلوگولدونی و با طراحی و دراماتورژی حسن محمدی ، روایتگر داستان جوانی به نام للیو است که همه زندگی اش با دروغ عجین شده و در همه روابطش ناگزیر دروغ می گوید.

 

شهاب غزالی، جهانگیر نکویی، رامین ربیعی، حسن محمدی، مونا ابوشهاب، شکیلا نصری نژاد، محمدعلی کاظمی، دانیال عطریان، بهنام شمسایی و هاله رنجبر در دروغگو به ایفای نقش می پردازند.از ویژگی های این نمایش، می توان به مینیمال بودن آن در صحنه، لباس و دکور اشاره کرد.

صحنه «دروغگو»  را حسن محمدی و لباس آن را پونه خامین طراحی کرده اند. بهنام راد، حسین سلطانی و آرین آزادی نیز به عنوان نوازنده، گروه نمایش دروغگو را همراهی می کنند. «دروغگو» هر شب ، ساعت ٢٠:٣٠، در سالن سوره حوزه هنری به روی صحنه می رود.

 

 «شنل قرمزی و چوپان دروغگو»برای کودکان

تئاترهای «خاله‌سوسکه» و «شنل قرمزی و چوپان دروغگو» به کارگردانی امیر شیخ جبلی تا سوم مردادماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود. تئاتر «خاله‌سوسکه» را در دو سانس 18 و 19:30 و تئاتر «شنل قرمزی و چوپان دروغگو» را رأس ساعت 21 می‌توان دید. کارگردان نمایش «شنل قرمزی و چوپان دروغگو» سابقۀ فعالیت های بسیاری را در زمینۀ پژوهش و پرورش هنرمندان بازیگر معلول جسمی و حرکتی دارد . از نقاط قوت این نمایش بازی های خوب و حساب شدۀ بازیگران ناشنوای این اثر است. طراحی صحنۀ زیبا و پرکاربرد را نیز که در جهت انتقال مفاهیم نقش بسزایی داشته نمی توان از نظر دور داشت.این اثر با بهره گیری از زبان مشترک هنر در زمینه های نقاشی، موسیقی، حرکت و درام توانسته در خلق فضاهای خلاق و فانتزی و ارتباط با مخاطبان گروه های سنی مختلف موفق باشد.

 

 

تئاتر کمدی «پنجه طلا»،تئاتری عامه پسند

تئاتر کمدی «پنجه طلا» به کارگردانی عباس جلیل زاده تا 31 تیرماه هر شب رأس ساعت 20:15 در فرهنگسرای کوثر اجرا می‌شود. داستان نمایش درباره زن و شوهر جوانی است که تازه ازدواج کرده‌اند و درگیر برخی روزمرگی‌ها هستند تا اینکه اتفاقات جدیدی برای آنها رخ می‌دهد و هر دو در تلاش و تکاپو برای ارتقای سطح زندگی خود هستند. بیشتر این اتفاقات از جایی آغاز می‌شود که سر و کله فردی در زندگی آنها پیدا می‌شود که هیچ وقت فکرش را نمی‌کردند.

جواد مدنی، احسان خادمی، فرزانه نصیری، زینت کنجکاو و احسان شاه‌کرمی از جمله بازیگران نمایش پنجه طلا هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز