مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان:

نمایشگاه کتاب چهاردهم با سال های گذشته متفاوت است

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۶:۱۳:۱۱
کد خبر: ۹۲۲۰۱۶
نمایشگاه کتاب چهاردهم با سال های گذشته متفاوت است
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:اصفهان در زمینه های فرهنگی حوزه نشر و کتاب پر رونق وخوشنام است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: چرخه کتاب چرخه ارزشمندی است که از خالق اثر شروع و به مخاطب ختم می شود و همه این چرخه برای سرمایه اصلی که کتاب خوان ها هستند می‌چرخد و اگر‌ کتابخوان داشته باشیم چرخه، مفید و در غیر این چرخه مفید واقع نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین سرمایه های فرهنگی کتاب است، ادامه‌داد: در امروز، دیروز و فردای ایران کتاب نقش مهمی داشته است و کشور ایران به برکت نظام اسلامی دارای کتابی به عنوان معجزه پیامبر است و در مکتب ما به قرآن قسم یاد شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: رهبر انقلاب در چرخش این چرخه نقش مهمی داشته اند اما در این حوزه کار های انجام نشده زیاد است،اصفهان در زمینه های فرهنگی حوزه نشر و کتاب پر رونق  وخوشنام است.

انصاری با بیان اینکه ۱۵۰ کتاب فروشی در سطح استان اصفهان دایر است، تصریح کرد: نود هزار عنوان کتاب در هفت ماهه نخست چاپ شده است و با توجه به سرانه پایین مطالعه کتاب برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند مهم باشد.

وی ادامه داد: مردم استان اصفهان مردم فرهنگ دوستی هستند  و استقبال آنها بستگی به نحوه عرضه متولیان دارد.همه تلاش کرده اند تا آنچه در توان دارند را برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه انجام دهند. 
مدیرگل ارشاد اصفهان در پایان گفت: ویژگی خاصی نمایشگاه کتاب امسال این است که  تنها به خرید و فروش کتاب بسنده نکردیم ومحتوای نمایشگاه  به گونه ای است که فضای استان در این مدت مردم را به مطالعه کتاب ترغیب کنند. همچنین کارگاه های متفاوتی برگزار خواهد شد و کودکان و نوجوانان را نیز برگزار خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز