آغاز فعالیت مثلث طلایی گردشگری ایران

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۴۰:۴۶
کد خبر: ۹۶۲۶۷۶
آغاز فعالیت مثلث طلایی گردشگری ایران
با منعقد شدن تفاهم نامه طلایه داران گردشگری ایران، این مثلث با حضور شهرهای یزد، شیراز و اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،طلایه داران گردشگری ایران سه کانون مهم فرهنگی و تاریخی و هویتی این سرزمین یعنی اصفهان، شیراز و  یزد هستند. این سه محور با در برگرفتن تعداد فراوان آثار تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی خود در طول تاریخ، جایگاه مهم و برجسته ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته است.

 

در همین راستا و به منظور گسترش و تقویت حوزه های گردشگری، علمی و پژوهشی بین شهرهای اصفهان، شیراز و یزد و با عنایت به وجه مشترک گردشگری فرهنگی و تاریخی میان آن ها، تلاشی مستمر در خصوص ارتقای هرچه بیشتر سطح همکاری به منظور گسترش تبادلات مرتبط با رونق گردشگری و همچنین اعتلای فرهنگی و هویت این سرزمین و شناساندن ظرفیت های فرهنگی، تمدنی و تاریخی این کانون به جهانیان انجام شده است.

 

در ادامه این تلاش ها، در بهمن ماه 98 همزمان به چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی  تفاهم نامه همکاری گردشگری طلایه داران گردشگری ایران بین معاونان و روسای سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری های شهر اصفهان، شیراز و یزد در شهر یزد منعقد شد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: انعقاد این تفاهم نامه بسیار ارزشمند است چون شهر موجودی زنده است که در فرآیند مدنی رشد و توسعه پیدا می کند.

محمد عیدی اظهار داشت: باید با شهر مانند موجودی زنده برخورد کرد چون رفتارهای دوگانه شهرها را اذیت می کند و تبعاتش دامنگیر شهروندان می شود.

وی با بیان اینکه در ایران توسعه پایدار و فرهنگی می تواند مشکلات را کاهش دهد، افزود: باید با توجه به این دو رهیافت جهان شهرهایی شامل اصفهان شیرا، تبریز، کرمان، یزد به کانون های میان فرهنگی تبدیل شوند و برای اینکه به توسعه پایدار و کانون میان فرهنگی رسید باید به سراغ شهرهای فرهنگی رفت.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: جهان شهرهایی که کانون میان فرهنگی عنوان می شوند با کشورهای دیگر در تماس بودند.

عیدی در توضیح شهر فرهنگی افزود: شهری فرهنگی است که زیست پذیر و معناگرا باشد و اگر شهری پاسخ شهروندان را داد زیست پذیر است.

وی در پایان با بیان اهمیت افزایش رونق گردشگری در کشور خاطرنشان کرد: از جمله فرآیندهای رونق حوزه گردشگری، دموکراتیزه کردن و مدنی کردن گردشگری است که باید هرچه زودتر به آن کمک شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز