ژاپن در صدر اقتصادهای بزرگ جهان برای جذب سرمایه خارجی قرار گرفت؛

۲۰ کشور برتر میزبان سرمایه و سرمایه‌گذار در جهان

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۰:۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۶۷۰۴
۲۰ کشور برتر میزبان سرمایه و سرمایه‌گذار در جهان
داده‌های موجود نشان می‌دهد که درسال 2019 کشور ژاپن به عنوان رتبه نخست در میزبانی سرمایه خارجی و آمریکا به عنوان نخستین سرما‌یه‌گذار خارجی بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، آمار موجود نشان می‌دهد ژاپن با 227 میلیارد دلار جذب سرمایه در رتبه نخست میزبانی سرمایه در سال 2019 قرار دارد. در این لیست آمریکا نیز با 125 میلیارد دلار جذب سرمایه به عنوان رتبه دوم اعلام شده است.

هلند با جذب سرمایه خارجی 125 میلیارد دلاری در جایگاه سوم قرار دارد.

نکته جالب این است که آمریکا و هلند در سال 2018 به ترتیب رتبه‌های 162 و 161 را دارا بودند و در سال 2019 به جایگاه‌های دوم و سوم رسیده‌اند.

کشور چین نیز با 117 میلیارد دلار جذب سرمایه در رتبه چهارم قرار دارد و این در حالی است که چین در سال 2018 حدود 143 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده بود و در جایگاه دوم قرار داشت.

مسائلی مانند افت شاخص‌های اقتصادی این کشور و همچنین جنگ تعرفه‌ای سرمایه‌گذاری خارجی در چین را کاهش داده است.

آلمان، کانادا، هنگ‌کنگ، فرانسه، کره‌جنوبی، سنگاپور، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، روسیه، بلژیک، ایرلند، دانمارک، امارات و برزیل به ترتیب کشورهای دیگر تا رتبه بیستم این لیست هستند.

نمودار زیر نشان‌دهنده برترین کشورهای میزبان سرمایه‌های خارجی در سال 2019 است.

در خصوص کشورهایی که بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را انجام داده‌اند نیز آمریکا با سرمایه‌گذاری خارجی 246 میلیارد دلاری در رتبه اول قرار دارد.

این کشور در سال 2018 نیز با سرمایه‌گذاری 254 میلیارد دلاری رتبه اول را دارا بود.

در این لیست چین نیز مانند سال 2018 رتبه دوم را داراست و در سال 2019 حدود 141 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده است.

سنگاپور در جایگاه سوم قرار دارد و بیش از 92 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده است. این کشور در سال 2018 در جایگاه پنجم قرار داشت و طی یک سال میزان سرمایه‌گذاری خارجی خود را 12 میلیارد دلار افزایش داده است.

این در حالی است که هلند با افت قابل توجه سرمایه‌گذاری خارجی جایگاه سوم خود را در سال 2018 از دست داده است و در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

هلند در سال 2019 حدود 84 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده است. این کشور در سال 2018 حدود 114 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده‌بود.

در میان این کشورها ایرلند که در جایگاه پنجم قرار گرفته، می‌تواند نشان‌دهنده یک رشد قابل توجه در سرمایه‌گذاری خارجی باشد. این کشور که در سال 2018 در رتبه 189 قرار داشت، در سال 2019 با بیش از 78 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

برزیل، هنگ کنگ، بریتانیا، هندوستان، کانادا، آلمان، استرالیا، فرانسه، مکزیک، روسیه، ایتالیا، قبرس، اندونزی، سوئد و رژیم صهیونیستی به ترتیب در جایگاه‌های بعدی سرمایه‌گذاری خارجی قرار دارند.

نمودار زیر نشان‌دهنده برترین کشورهای سرمایه‌گذار خارجی در سال 2019 است. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز