نوبخت: تامین سرپناه مناسب یک حق اجتماعی برای همه روستاییان است

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۰۶:۵۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۷۲۷۶
نوبخت: تامین سرپناه مناسب یک حق اجتماعی برای همه روستاییان است
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تامین سرپناه مناسب یک حق اجتماعی برای همه روستاییان است گفت: دولت می کوشد در قالب برنامه توسعه اجتماعی ، اقتصادی و همچنین با اجرای برنامه‌های جانبی و کوتاهمدت سرپناه مناسب برای روستاییان و اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه که شریف ترین طیف اجتماعی قلمداد می شوند تامین نماید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ویژه محرومین در مناطق روستایی استان فارس در روستای دودمان شیراز اظهار داشت : در شرایط کنونی که تامین بودجه های جاری و عمرانی کشور با مشکلاتی همراه است دولت رسیدگی به امور محرومین و اقشار آسیب پذیر جامعه را فراموش نکرده و ان را به عنوان خدمت به یکی از شریف ترین اقشار اجتماع در اولویت قرار داده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت باید دارو، غذا، حقوق کارمندان و یارانه ها را تامین کند، افزود: سازمان برنامه و بودجه هر ماه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حمایت های معیشتی و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز حقوق کارکنان دولت را پرداخت می کند.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن در تامین مسکن و سرپناه ویژه نیازمندان و اقشار آسیب پذیر مشارکت دارند گفت: تامین ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلا عوض و ۵۰۰ میلیون ریال وام و تسهیلات کم بهره برای این واحد های مسکونی اقدامی است که میتواند یک خانواده را با حداقل امکانات صاحب یک سرپناه مناسب نماید.

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به برخی از تحریم های ظالمانه اشاره کرد و گفت : این تحریم‌ها با هدف ناتوان کردن دولت ایران از پرداختی های لازم، پایین آمدن آستانه تحمل مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی انجام می شود اما مردم در مناطق شهری و روستاها همچنان وفادار به انقلاب و آرمان های انقلاب هستند.

محمد باقر نوبخت در سفر به روستای دودمان شیراز ۲۳۷ هزار و پانصدمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده را نیز افتتاح کرد ، این واحد مسکونی در اختیار یکی از ساکنان روستای دودمان شیراز قرار گرفت.

برای مقاوم سازی این واحد مسکونی و واحد های مشابه ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۸۰ میلیون ریال کمک بلا عوض به صاحب خانه داده شده است . این واحد مسکونی با رعایت آموزه های مهندسی و استفاده از مصالح استاندارد قابلیت مقاومت در برابر سیل ، زلزله و حوادث غیر مترقبه را دارد.

معاون رییس جمهوری همچنین در این سفر به درد دل روستاییانی که متقاضی توسعه روستا ، بازنگری در طرح هادی ، واگذاری زمین برای احداث مسکن ، واگذاری آب و برق و خدمات در خارج از طرح هادی روستا و همچنین ایجاد شغل و درآمد برای روستاییان بودند نیز گوش داد و حرف های آنها را شنید ، در این سفر عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن کشور و مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، معاون رییس جمهوری را همراهی کردند وبرای پیگیری مطالبات روستاییان قول مساعدت و همکاری دادند.

معاون رییس جمهور در سفر به شیراز از پروژه احداث بزرگراه دشت ارژن – قائمیه (تنگ ابوالحیات)، ورزشگاه در حال ساخت ۶ هزار نفری شیراز بازدید کرد ، افتتاح فاز اول دانشگاه صنعتی شیراز، مراسم کلنگ زنی و امضای تفاهم نامه احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین استان فارس  و همچنین کلنگ زنی فاز اول خط سوم مترو شیراز، از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس با حضور دکتر نوبخت برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز