معاون وزارت صنعت خبر داد:

افزایش تولید ۱۰۰ درصدی بیش از یکصد شرکت تولیدی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۹:۴۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۱۵۴۸
افزایش تولید ۱۰۰ درصدی بیش از یکصد شرکت تولیدی
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰۶ واحد بزرگ تولیدی از ابتدای امسال تاکنون در هم‌سنجی با پارسال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش تولید داشته‌اند.

به گزارش برنا، «سعید زرندی» در جلسه کارگروه تامین مالی وزارتخانه افزود: در این مدت ۸۶ شرکت بزرگ بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشته و در مجموع ۳۳۵ شرکت بیش از ۲۰ درصد رشد تولید داشته‌اند.

وی گفت: این واحدها در صنایع مختلف چون فولاد و محصولات فولادی، لوازم خانگی، صنایع دارویی و غیره است. زرندی ادامه‌داد: وزارت صنعت، کالاهای منتخبی را که سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت دارند، به‌طور منظم رصد و پایش و آمار ماهانه تولید این کالاها را اعلام می‌کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اضافه‌کرد: رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها به عنوان روشی کارا برای تسهیل رکن ضامن در انتشار اوراق بدهی، توسط هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب و عملیاتی شده است.

وی گفت: شرکت‌هایی که اعتبار بالا و در نتیجه احتمال نکول پایین‌تری دارند، می‎توانند با سطوح پایین‌تری از تضامین یا حتی بدون ضامن نسبت به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اقدام کنند.

زرندی توضیح‌داد: اکنون سه شرکت رتبه‌بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعال هستند و به واحدهای موفق بخش صنعت و معدن توصیه می‌شود این مسیر را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: انتشار اوراق برای بخش تولید در راستای تامین مالی، رویکردی است که هم توسط ما در وزارتخانه و هم واحدهای تولیدی باید دنبال شود .

وی تاکید کرد: سهم بخش تولید از انتشار اوراق باید افزایش یابد، ساز و کار این موضوع فراهم شده و در ۹ ماهه امسال هم این سهم رشد خوبی داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز