معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

روند رو به رشد شاخص‌های صنعت و مقاوم سازی اقتصاد کشور

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۲:۵۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۷۰۸۲
روند رو به رشد شاخص‌های صنعت و مقاوم سازی اقتصاد کشور
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در حوزه صنعت اتفاقات خوبی افتاده و شاهد رشد صنعتی در کشور هستیم، گفت: تقاضا برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی کشور افزایش پیدا کرده و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها هم باید فضا و زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

به گزراش برنا به نقل از وزارت صمت، علی رسولیان در نشست بررسی آخرین وضعیت جذب بودجه شهرک سازی شرکت‌های استانی تابعه افزود: این سازمان در راستای تسهیل فضای کسب و کار سرمایه گذاران اختیارات لازم را به استان‌ها تفویض نموده و انتظار دارد با مدیریت مطلوب اختیارات واگذار شده، بسترساز تولید و اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی باشند.

وی اضافه کرد: اگر استانی برای انجام وظایف سازمانی و حل مشکلات متقاضیان با خلاء و کمبود اختیارات برای پیشبرد امور خود مواجه است، پیشنهاد نماید تا پس از بررسی و تصمیم گیری لازم، به استان‌ها واگذار شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برآیند عملکرد استان‌ها در جذب بودجه شهرک سازی خود تأکید کرد: بر اساس برنامه زمان بندی و با توجه به بودجه اصلاحی ابلاغ شده، همه شرکت‌های استانی باید تلاش کنند تا پایان سال جاری، جذب بودجه‌های خود را مدیریت و در چارچوب بودجه ابلاغی نسبت به احداث، تکمیل، ارتقاء و بازسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اقدام نمایند.

رسولیان از مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها خواست برای ارتقاء وضعیت صنعت و توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان خود بیش از پیش تلاش نمایند.

وی با تأکید بر مشارکت و تعامل مناسب با دستگاه‌های خدمات رسان و سازمان‌های همکار استانی ادامه داد: شرکت‌های استانی باید مطابق دستورالعمل‌‌ها و تفاهم انجام شده با استانداری‌ها، در چارچوب توافق سهم هر استان اقدام نمایند. این سازمان نیز بر اساس شاخص عملکرد هر استان، منابع بیشتری را برای کمک به مناطق محروم و توسعه صنعتی کشور تخصیص خواهد داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به دیدارهای جداگانه خود با نائب رئیس اول و دوم مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و مجلس، در سال آینده وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ارتقاء مناسبی پیدا کند.

رسولیان در پایان بر تلاش مضاعف مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در ماه‌های پایانی دولت تأکید کرد و با توجه به روند رو به رشد شاخص‌های صنعت و مقاوم سازی اقتصاد کشور، ایجاد شرایط مناسب، تسهیل و رفع موانع را برای تولید بی دغدغه صنعتگران و کارآفرینان خواستار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز