دفترچه تامین اجتماعی البرزی ها الکترونیکی می شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۱:۳۲:۰۴
کد خبر: ۵۱۰۳۷۴
دفترچه تامین اجتماعی البرزی ها الکترونیکی می شود
مدیردرمان تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد که طرح الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در این استان آغاز شد.

دکترابوالفضل آفریده روز سه شنبه درگفت وگو با خبرگزاری برنا ، افزود: این طرح به صورت پایلوت در استان البرز اجرایی شده است .

این مسئول اظهار داشت: اکنون در 8 مرکز درمان سرپایی تامین اجتماعی استان البرز طرح الکترونیکی دفترچه ها آغاز شده است .

وی بیان داشت: تمام بیمارانی که به این مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه می کنند پرونده حاوی اطلاعات و سوابق بیماردرزمینه های مختلف مانند حساسیت به داروها ، آزمایش ، پاراکلینک، جراحی و دیگراطلاعات دردسترس قرار دارد و به صورت هدفمند با اطلاع از سوابق بیمار در خصوص داروهایی که دریافت کرده وعمل جراحی که انجام داده اند به پزشک معالج کمک می کند .

آفریده گفت: با توجه به ضرورت دفترچه الکترونیکی برای بیمارن سرپایی و حذف دفترچه کاغذی تمام مراجعه کنندگان به مراکز تامین اجتماعی استان البرز مهمترین مزایای این طرح آگاهی کامل پزشک از سوابق بیمار، زیر ساخت ها و رعایت تمام موازین علمی است.

وی افزود: حذف دفترچه والکترونیکی شدن آن موجب بالا بردن دقت پزشکان درمعاینه و درمان بیماران ، اختصاص وقت بیشترپزشکان برای معاینه بیماران، تکریم ارباب رجوع ، کاهش خطاهای پزشکی ، جلوگیری از سوء استفاده از دفترچه های درمانی ازدیگرمزایای این طرح به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هر بیماری که حتی برای یکبار به مراکز تامین اجتماعی البرز مراجعه کند برای وی پرونده ای از سوابق بیماری تشکیل می شود و این طرح در روزهای پایانی سال که در سراسرکشوراجرایی خواهد شد بیماران البرزی علاوه بر این استان به هر استانی که برای درمان مراجعه کنند تمام سوابق آنان وجود دارد و پزشکان معالج درجریان سوابق و بیماری های آنان از طریق پرونده ای که ایجاد شده است قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: 20 استان کشورتحت پوشش طرح دفترچه های الکترونیکی قرار گرفته اند که البرزنیز جزء آنها است و تا پایان دهه مبارک فجر در سال جاری 12 استان دیگر این طرح را اجرایی می کنند.

سازمان تامین اجتماعی بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان البرز دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز