قدردانی مردم چوار از استاندار ایلام

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۹:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۸۳۹۰
قدردانی مردم چوار از استاندار ایلام
بدنبال ارتقاء بخش چوار به شهرستان تعدای از بزرگان و مصلحان به اتقاق امام جمعه و شهردار این منطقه با قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام دیدار و از زحمات و تلاش های وی تجلیل بعمل آوردند.

 به گزارش برنا از ایلام :استاندار ایلام در این نشست صمیمی با اشاره روال سخت کار تقسیمات کشوری در دولت تدبیر و امید گفت: در دولت قبل در حوزه تقسیمات کشوری بعضا بی رویه کار شد و مناطق زیادی ارتقا یافت و البته این مشکلات مالی و اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای دولت بعد ایجاد کرد. 

وی در ادامه گفت: اما در دولت تدبیر و امید به دلیل تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری در وزارت تقسیمات و ارتقاء مناطق کلان سخت و متوقف شد. 

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که از ۲۰ تغییر در تقسیمات کشوری ظرف ۷ سال گذشته ۳ مورد مربوط به استان ایلام است، اظهار داشت: ارتقای دهستان دشت عباس به بخش و ارتقای بخش های هلیلان و چوار به شهرستان کار بسیار سخت و دشواری بود که در این دولت انجام شد.

وی با اشاره به این مهم که چوار بیش از ۸۰ سال به عنوان بخش بوده و پتانسیل و ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقا داشته، گفت: البته تلاش های زیادی در این راستا شکل گرفت که در نهایت با تلاش خود مردم و خادمین مردم در دولت، تقسیمات کشوری استانداری و همینطور رایزنی‌های فراوان در وزارت کشور و تقسیمات کشوری وزارتخانه صورت گرفت و این امر مهم محقق شد.

وی افزود: در این راستا رایزنی و پیگیری های فراوانی با آقای جلالی مسئول تقسیمات کشوری وزارت کشور داشتیم بالاخره ایشان متقاعد شدند که پرونده را با امضای وزیر به دبیرخانه هیئت دولت و کمیسیون دفاع امنیتی ارجاع دهند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه گفت: قرار بود در سفر رئیس جمهور و افتتاح طرح ها و پروژه های استان همزمان خبر شهرستان شدن چوار بعنوان عیدی به مردم خوب این منطقه اعلام شود اما به دلایل مختلف این سفر انجام نشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از مردم خوب چوار در پیگیری مطالبات خود از جمله تبدیل بخش به شهرستان گفت: مردم خواستند و ما هم در مسیر خواسته مردم حرکت کردیم.

وی افزود: در این راستا حتی یک جلسه هم مشترکا با حضور آقای همتی استاندار محترم هرمزگان موضوع را پیگیری کردیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ارتقاء بخش چوار با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود، افزود: بارها با پیگیری های بسیاری به اتفاق نماینده محترم آقای بسطامی از طریق آقای سیمایی دبیر هیئت دولت موضوع شهرستان شدن چوار را از جمله در کمیسیون دفاعی امنیتی دولت پیگیری نمودیم.

وی در ادامه گفت: همچنین موضوع را بارها از طریق معاون اول رئیس جمهور، رییس دفتر رئیس جمهور، وزیر کشور و ... چه از طریق تماس‌های تلفنی و چه حضور دنبال شد تا اینکه بالاخره در جلسه هیئت دولت مطرح گردید و به تصویب رسید.

وی افزود: جا دارد یک بار دیگر شهرستان شدن چوار را به مردم خوب و شهید پرور این دیار تبریک بگویم، امیدوارم این اتفاق مهم باعث خیر و برکات فراون برای این شهرستان تازه تاسیس شود.

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود با عنوان این مطلب که هلاله شمالی در آستانه ورود به هیئت دولت است گفت: بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون های تخصصی مربوطه تصویب شده و انشاالله به زودی به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

وی در پایان آینده شهرستان چوار را روشن و درخشان خواند و گفت: در استان ایلام شهرستان های چوار و دهلران از نظر صنعتی و اقتصادی پیشرفت های خوبی داشته اند ‌و سرمایه گذاری‌ خوبی هم در این مناطق انجام شده است که می تواند موجب تحول و توسعه در استان شود.

در این نشست علی اکبر بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی طی تماس تلفنی مراتب تقدیر و تشکر خود را به خاطر تلاش و پیگیری قاسم سلیمانی‌دشتکی در تبدیل بخش چوار به شهرستان ابراز نمود و استاندار ایلام نیر از زحمات ایشان در این زمینه تشکر کرد.

در پایان این نشست امام جمعه چوار و یکی از بزرگان به نمایندگی از مردم مراتب تقدیر و تشکر مردم شهرستان چوار را به استاندار ایلام به خاطر تلاش های گسترده در شهرستان شدن این منطقه اعلام داشتند و تندیس یادبودی را به پاس قدرشناسی تقدیم وی نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز