معاون استاندار؛

‍ سمن ها صدای گویای جامعه هستند

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۹:۴۰:۱۱
کد خبر: ۸۹۰۹۰۹
‍ سمن ها صدای گویای جامعه هستند
سمن ها به عنوان صدای مردم، رابط بین مردم و دولت هستند.

به گزارش برنا از ایلام ؛نوذری در نشست سمن های استان ایلام گفت: مشارکت اجتماعی به عنوان بخشی از هویت ما ایرانی ها سابقه ی دیرینه ای در تاریخ دارد.

اوافزود: با بررسی و مطالعه تاریخ درمی یابیم هر کجا که در مبارزه با حکومت های غاصب دچار مشکل می شدیم، با جمع شدن در مساجد مشارکت های اجتماعی را تقویت و بر مشکلات غلبه می کردیم.

او اجتماعی شدن امورات را دارای اهمیت بسیاری دانست و تاکید کرد: در دوره های مختلف و در بسیاری از عرصه ها که امورات را به مردم واگذار کردیم، کارها موفق تر و بهتر انجام شد.

نوذری، یکی از مهمترین شعارهای دکتر روحانی را توجه به سمن ها و مشارکت اجتماعی عنوان و اظهار کرد: کارشناسان باید دست به دست هم دهند تا تمام گروه های اجتماعی و مردم را درگیر ارائه راهکار و اقدام در زمینه مسائل اجتماعی کنند.

معاون اجتماعی استاندار ایلام، سلامت اجتماعی را تعامل انسان با محیط پیرامونی خود دانست و ادامه داد: تنها 30 در صد از سلامت انسان ها به حوزه بهداشت و درمان مربوط است و بخش اعظم آن به سلامت در حوزه های اجتماعی، روان شناسی و... ارتباط دارد.

او با بیان اینکه اگر تمام حوزه های سلامت با یکدیگر ارتباط نداشته باشند، نمیتوانیم از سلامت حرف بزنیم، بیان کرد: اگر جامعه از سلامت اجتماعی برخوردار نباشد، نمیتوان از کاهش آسیب های این حوزه حرفی به میان آورد.

نوذری، استفاده از ظرفیت سمن ها را برای افزایش سواد سلامت اجتماعی موثر دانست و اعلام کرد: از ابتدای تشکیل سمن ها تاکنون مجوز فعالیت 466 سازمان مردم نهاد در استان صادر شده است که 200 مجوز از این تعداد مربوط به 2 سال گذشته است.

معاون استاندار ایلام با تقدیر از نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت گفت: در سیل اخیر بخش زیادی از کارهای حوزه سلامت و اجرای برنامه ها بر عهده سازمان های مردم نهاد بود که به خوبی دست مسئولین را گرفتند.

او ادامه داد: سمن ها به عنوان صدای مردم، رابط بین مردم و دولت هستند و ما باید بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه حوزه سلامت استفاده کنیم.

او به تردد زوار اربعین از مسیرهای استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند به گونه ای که بیش از 67 درصد ترددها از مرز مهران بود و امسال پیش بینی می شود که بیش از دو برابر شود.

نوذری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه موفق همکاری با سازمان های مردم نهاد، در تلاش هستیم بخشی از امورات اربعین را به مردم و سازمان های مردم نهاد واگذار کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز