آشنایی با انواع لامپ و کاربرد هریک از لامپ ها

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۱:۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۸۲۸۴
آشنایی با انواع لامپ و کاربرد هریک از لامپ ها
لامپ ، خورشید کوچک خانه شما است که فرمان روشن یا خاموش بودن را از شما می گیرد. این وسیله که نخستین بار توسط ادیسون به جهان معرفی شد سبب روشنایی جهان و به حرکت درآوردن چرخ صنعت الکتریسیته شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، لامپ ، خورشید کوچک خانه شما است که فرمان روشن یا خاموش بودن را از شما می گیرد. این وسیله که نخستین بار توسط ادیسون به جهان معرفی شد سبب روشنایی جهان و به حرکت درآوردن چرخ صنعت الکتریسیته شد. امروز پس از سال های طولانی شاهد انواع گوناگون لوازم و وسایل روشنایی در انواع شمایل و کاربردهایش هستیم. حالا بشر برای روشن کردن هر محیط می تواند از انواع تزیینی، پیشرفته و یا ساده ی این وسیله بهره ببرد.

انواع متفاوت لامپهای پیشرفته و کارآمد را می توانید برای مراکز عمومی، اداره ها، منازل، محیط های تجاری و یا حتی محیط های باز و فضاهای تفریحی بکار بگیرید، تنها کافی است برای هر منظور نوع مشخص و مخصوص لامپ را بکار ببرید.

لازم است توجه داشته باشید که هر محیط با قدرت کدام یک از انواع لامپها روشن می شود و همچنین شرایط هر فضا دقیقا با مقاومت کدام یک از انواع متفاوت لامپها مطابقت دارد. هرچه یک مصرف کننده بهتر به چنین برآوردهایی برسد، انتخاب بهتری برای خرید روشنایی خواهد داشت و هرچه یک خریدار انتخاب بهتری داشته باشد، به استفاده بهینه تری از لامپ خریداری شده خواهد رسید.

در نتیجه پیش از خرید این وسیله ضرورت دارد تا شما نسبت به نیاز محیط خود اگاه باشید. همچنین لازم است برآورد کنید چه تعداد از این وسیله روشنایی را با چه اندازه از توان آن نیاز دارید. برخی محیط ها لازم دارند تا با لامپهای معمولی روشن شوند اما بعضی از محیط ها نیازمند لامپهای پر توان و همچنین زیبا هستند؛ محیطی مثل هتل یا رستوران و یا سالن های پذیرایی نیازمند لامپهای پر توان و زیبا هستند.

انواع لامپهای پرطرفدار و کاربردی موجود در بازار شامل لامپهای ال ای دی و لامپهای هالوژنی می شود. در ادامه این مطلب به شرح این انواع و کاربرد آن میپردازیم.

انواع لامپ و کاربرد لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی یکی از انواع کارآمد لامپهای روشنایی در عصر مدرن است. این نوع از لامپها علاوه بر توان قابل قبولی که برای روشنایی محیط در خود دارد، زیبایی بخصوصی را نیز در ظاهر خود به نمایش می گذارد که باعث منحصر به فرد شدن این نوع از لامپهای روشنایی می شود. علاوه بر زیبایی و توان مناسب برای روشنایی می توان به عمر مفید بسیار بالای این نوع از لامپهای زیبا نیز اشاره کرد. بر اساس باوری گفته می شود که عمر مفید لامپهای کم مصرف بسیار بیشتر از عمر مفید هر نوع دیگری از لوازم روشنایی است ضمن اینکه انرژی مصرفی این نوع از روشنایی ها نیز همانطور که از نام آن مشخص می شود بسیار کمتر از سایر نمونه ها است، اما نکته جالب در رابطه با لامپ ال ای دی اینکه هم توان مصرفی و هم عمر مفید این نوع از لامپ بسیار قابل قبول تر از لامپ کم مصرف است.

به این ترتیب برای روشن کردن نمای بیرونی بسیاری از بناهای زیبا از این نوع وسیله روشنایی بهره می برند که هم توان بسیار بالایی دارد و هم کم مصرف تر است و هم زیبا تر در نگاه بیننده می نشیند.

یک مزیت بسیار مهم که برای محیط های پر رفت و آمد بسیار حائز اهمیت است اینکه عمر یک وسیله روشنایی وابسته به تعداد دفعات روشن و خاموش شدن آن نباشد؛ خبر خوب اینکه عمر لامپهای ال ای دی وابسته به دفعات روشن و خاموش شدن آن نیست بلکه بستگی دارد به مدت زمان روشن ماندن این وسیله، در نتیجه از این بابت برای اکثر محیط های پر ترددی که کلید روشنایی لامپ در آن مکررا خاموش و روشن می شود نیز بسیار مناسب تر از گونه های متنوع دیگر از لامپها خواهد بود.

انواع لامپ و کاربرد لامپ هالوژنی

لامپ هالوژنی یکی از انواع لامپهایی است که برای زیباتر کردن محیط بکار می رود. این نمونه از لامپهای پرکاربرد را می توانید در حاشیه راه پله های سرامیکی و مرمر هتل ها و رستوران ها ببینید. همچنین از این نمونه وسیله روشنایی برای تزیین سقف ها و یا تنظیم نور روی تابلوها و دیوارهای نقاشی شده به وفور استفاده می شود. همچنین از این نوع از لامپهای مدرن برای تزیین ویترین جواهر فروشی ها نیز استفاده می شود، فروشگاه ها و مزون های لباس ها و یا حتی لوکس فروشی ها نیز بسیار به تزیین محیط کار خود با لامپهای هالوژنی علاقه مند هستند.

هنگامی که برای طراحی سقف های تزیینی سالن های پذیرایی اقدام می شود اولین لامپی که در چنین طراحی هایی بهترین شمایل را به نمایش می گذارد لامپ هالوژنی است. به این ترتیب از این نوع لامپ ها برای انواع طراحی های مدرن سقف و دیوارهای شکیل استفاده می شود.

لامپهای هالوژنی یکی از نمونه های پر طرفدار لامپهای مدرن است که از نظر مصرف و طول عمر مفید نیز از شرایط قابل قبولی برخوردار است. جالب است بدانید که انواع لامپهای ال ای دی نیز در دسته ی لامپهای هالوژنی قرار می گیرند و آنچه از مزیت در رابطه با لامپهای ال ای دی یاد شد در رابطه با لامپهای هالوژنی نیز صدق می کند.

در نتیجه از این نوع لامپها می توانید برای روشنایی و تزیین محیط خود بهره مند شوید علاوه بر اینکه نور مناسب و طول عمر بالای آن نیز برای شما بصرفه خواهد بود.

تهیه انواع لامپ چگونه خواهد بود؟

انواع لامپها را می توانید از فروشگاه های مربوط به لوازم الکتریکی تهیه کنید. آنچه پیش از خرید لامپ مورد نیاز برای یک محیط اهمیت دارد انتخاب نوع و توان مناسب برای این وسیله روشنایی است.

می توانید برای انجام این خرید از یک متخصص کمک بگیرید زیرا اغلب نصب برخی لامپها نیز نیازمند کمک متخصص هستند در نتیجه پیش از خرید مشورت های لازم را بابت تعداد و توان لامپهای مورد نظر خود به انجام برسانید.

خرید انواع لامپ مورد نیاز خود را می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی امیر لایت نیز به انجام برسانید ما در این  فروشگاه ضمانت اصالت کالا و بازگشت وجه را برای شما در نظر گرفته ایم. این امر بسیار مهم است زیرا لامپها در مسیر ارسال ممکن است آسیب ببیند که چنین آسیبی را تنها فرستنده می تواند جبران کند. در نتیجه هنگام خرید لامپهای مورد نظر خود ابتدا به نیاز محیط و سپس به شرایط فروشنده های حضوری یا اینترنتی دقت کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز