هر آنچه که باید درباره چاپ کاتالوگ بدانید!

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۹:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۸۰۶۱
هر آنچه که باید درباره چاپ کاتالوگ بدانید!
مجتمع چاپ سانترال (https://centralchap.com) مفتخر است با بیش از نیم قرن تجربه حضور فعال، کلیه خدمات چاپی اعم از چاپ دیجیتال، چاپ افست، سازه های نمایشگاهی، چاپ پلات و ... را با بالاترین کیفیت، همراه با قیمت های رقابتی، به مشتریان خود ارائه کند.

به گزارش برنا، کاتالوگ ها یکی از اصلی ترین ابزار تبلیغاتی هستند که برای معرفی کسب و کارها، خدمات و محصولات آن ها به مشتریان و مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد. به بیان دیگر، کاتالوگ ها دفترچه هایی هستند که نقش شناسنامه برند را برای کسب و کار شما ایفا می کنند. داشتن یک کاتالوگ خوب با طراحی مناسب و کیفیت بالای چاپ، توجه و نظر مثبت مخاطبان و مشتریان را در اولین مواجهه نسبت به کسب و کار شما جلب می کند. اهمیت این موضوع به حدی است که برخی افراد معتقدند که نداشتن کاتالوگ بهتر از داشتن یک کاتالوگ نامناسب است! اما چگونه باید مناسب بودن کاتالوگ برای کسب و کار خود را بررسی نمایید؟ آیا معیار خاصی برای این کار وجود دارد؟ در این مطلب همه چیز را درباره کاتالوگ مورد بررسی قرار داده ایم.

جامعه هدف خود را مشخص کنید

پیش از هر کاری، در ابتدا باید مخاطبان جامعه هدف خود را مشخص نماید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید که چاپ کاتالوگ شما قرار است با چه هدفی انجام پذیرد؟ آیا نیاز است که جزئیات زیادی را در این دفترچه درج کنید و یا تنها به معرفی محصولات و خدمات جدید خود می پردازید؟ ممکن است جامعه هدف شما فروشندگانی باشند که نقش واسطه میان شما و مصرف کننده نهایی را دارند. بدیهی است که اطلاعات درج شده در چنین کاتالوگی متناسب با نیاز فروشندگان نگارش شده و نمی تواند برای مصرف کنندگان نهایی مفید و کاربردی باشد.

طراحی کاتالوگ یک امر سلیقه ای است

فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی نمی توانید رضایت همه افراد را به صورت یک جا جلب کنید. طراحی کاتالوگ یک امر کاملا سلیقه ای است. اگر چه همواره پیشنهاد ما توجه به سلیقه و نظر مخاطبان در طراحی اقلام تبلیغاتی برای جلب رضایت حداکثری آن ها است، با این حال چارچوب کسب و کار خود را در طراحی ها حفظ نموده و بر خلاف آن عمل نکنید.

چاپ کاتالوگ

میان کاتالوگ و بروشور تفاوت قائل شوید

کاتالوگ و بروشور دو محصول با عملکرد نسبتا مشابه و در عین حال، کاربردهای متفاوت هستند. هر دو این اقلام چاپی ضمن معرفی کسب و کار شما، به معرفی محصولات و خدمات پرداخته و اطلاعاتی در این باره به مخاطبان و مشتریان ارائه می دهند. اصلی ترین تفاوت میان این دو، در نوع محتوا و جزئیات ارائه شده می باشد که در نتیجه آن، موارد کاربرد این دو از یکدیگر متمایز شده است. در واقع بروشورها اغلب اطلاعات فنی، نحوه استفاده و اطلاعاتی از این قبیل را در اختیار افراد قرار می دهند، این در حالی است که کاتالوگ ها بیشتر به معرفی ماهیت و کارکرد محصولات می پردازند.

تاثیر متن و محتوای کاتالوگ را دست کم نگیرید

 متن و محتوای درج شده در کاتالوگ یکی از مهم ترین عوامل در تاثیرگذاری کاتالوگ شما روی مخاطبان و میزان کاربردی بودن آن می باشد. توجه داشته باشید که از تصاویر واضح و با کیفیت بالا، در کنار توضیحات کامل و جامع استفاده نمایید تا کاتالوگ شما بتواند به خوبی ایفای نقش نماید.

نوع چاپ را از پیش تعیین کنید

چاپ افست و چاپ دیجیتال دو نمونه از رایج ترین شیوه ها و سیستم های چاپی هستند. چاپ کاتالوگ به هر دو این روش ها قابل انجام بوده و انتخاب آن تنها به کاربرد شما بستگی دارد. در صورتی که قصد دارید کاتالوگ خود را در تیراژ بالا و به تعداد بالای 1000 عدد منتشر کنید، استفاده از چاپ افست مناسب شما خواهد بود؛ اما اگر تعداد کاتالوگ های مورد نیاز شما محدود است و یا به دنبال دقت بسیار بالا در چاپ رنگ ها هستید، چاپ دیجیتال کاملا مناسب شما خواهد بود.

از صحافی مناسب استفاده نمایید

استفاده از صحافی مناسب برای کاتالوگ، استفاده از آن را به امری ساده تر تبدیل می کند. در واقع این کار به شما کمک می کند تا با هر بار استفاده مخاطبان از کاتالوگ تبلیغاتی شما، تجربه ای ماندگار و حسی خوشایند از دریافت اطلاعات در بستری مناسب برای آن ها به ارمغان بیاورید.

چاپ کاتالوگ تهران

چاپ کاتالوگ

 

مجتمع چاپ سانترال (https://centralchap.com) مفتخر است با بیش از نیم قرن تجربه حضور فعال، کلیه خدمات چاپی اعم از چاپ دیجیتال، چاپ افست، سازه های نمایشگاهی، چاپ پلات و ... را با بالاترین کیفیت، همراه با قیمت های رقابتی، به مشتریان خود ارائه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز