کار کلگری کانادا

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۳:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۱۵۷۵
کار کلگری کانادا
در این مقاله، شما می‌توانید در مورد کار دانشجویی در کانادا و به‌خصوص در کلگری که یک شهر دانشگاهی به‌حساب می‌آید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به گزارش برنا، تحصیل در کانادا برای بسیاری از ایرانیان همیشه موقعیتی بی‌نظیر بوده است؛ چرا که این کشور با داشتن دانشگاه‌های معتبر در تمامی رشته‌های تحصیلی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل یا مهاجرت محسوب می‌شود. در این خصوص اغلب کسانی که مهاجرت تحصیلی به کانادا را برای آینده خود انتخاب کرده‌اند، برای تأمین بخشی از هزینه‌های زندگی به دنبال شرایط کار دانشجویی در کانادا هستند تا با برنامه‌ریزی دقیق و منظمی اقدام به مهاجرت نمایند. در این مقاله، شما می‌توانید در مورد کار دانشجویی در کانادا و به‌خصوص در کلگری که یک شهر دانشگاهی به‌حساب می‌آید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کار دانشجویی در کانادا

کار در کلگری کانادا یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب کانادا به‌عنوان مقصد تحصیل شماست، اما نکاتی وجود دارد که باید قبل از شروع به کسب درآمد بدانید.

اکثر دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند تا 20 ساعت در هفته و در تمام‌ اوقات تعطیلات برنامه‌ریزی‌ شده، بدون اجازه کار کنند. کار در حین تحصیل می‌تواند به شما کمک کند تا از زندگی خود حمایت و افراد جدیدی را ملاقات کنید، در واقع ایجاد ارتباطات و تجربه‌ای است که می‌تواند بعداً در مسیر شغلی خود از آن بهره‌مند شوید.

قبل از اینکه به دنبال کار دانشجویی رویایی خود بروید، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در کانادا به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، ادامه مطلب را بخوانید.

کار هنگام تحصیل در کانادا: واجد شرایط بودن

دانشجویان بین‌المللی که در کانادا با مجوز تحصیل به‌طور تمام‌وقت در یک موسسه یادگیری تعیین‌شده (DLI) ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند بدون اجازه کار، در دانشگاه کار کنند. این بدان معنی است که شما می‌توانید برای هر کارفرمایی در هر شغل در هر نقطه از کانادا کار کنید. دانشجویان بین‌المللی همچنین، می‌توانند در صورت تمایل در دانشگاه کار کنند.

کار دانشجویی در کانادا

کار در دانشگاه یا کار برای دانشگاه

کار در محوطه دانشگاه به معنای کار برای هر کارفرمایی خارج از دانشگاه یا کالج محسوب می‌شود. کار در دانشگاه به معنای کار برای هر کارفرمایی در دانشگاه یا دانشکده است، مثلا برای یک عضو هیئت‌علمی (یک دستیار تحقیق)، برای خودتان (خود اشتغالی، کار در دانشگاه)، برای یک سازمان دانشجویی، یا برای یک پیمانکار خصوصی که در دانشگاه خدمات ارائه می‌دهد، به‌عنوان‌مثال یک سالن بدن‌سازی یا رستوران.

اثبات تمکن مالی در هر صورت ضروری است

ذکر این نکته حائز اهمیت است که حتی اگر قصد کار در حین تحصیل در کانادا را دارید، هنگام درخواست مجوز تحصیل، بازهم نیاز به نشان دادن منابع مالی کافی دارید. این بدان معنی است که شما باید نشان دهید که در حین تحصیل بدون کار، پول کافی برای تامین هزینه زندگی خود را خواهید داشت. این واقعیت که شما می‌توانید هنگام تحصیل در کانادا قصد کار داشته باشید، شرایط اثبات توانایی مالی قبل از ورود را برآورده نمی‌کند.

در مجوز تحصیل شما مشخص خواهد شد که آیا اجازه کار دانشجویی در کلگری یا به طور کلی در کانادا را دارید یا خیر. این بیانیه شما را قادر می‌سازد برای دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) از سرویس کانادا اقدام کنید. قبل از شروع کار هنگام تحصیل در کانادا، اخذ SIN یک نیاز اساسی محسوب می‌شود.

اگر مجوز تحصیل شما بیانیه SIN را از دست داد، شما می‌توانید مجوز تحصیل خود را اصلاح کنید. اگرچه اخذ بیانیه بعد از مهاجرت نیز امکان‌پذیر است، اما در هنگام اخذ مجوز تحصیلی این کار آسان‌تر خواهد بود. در هر حال اگر بعد از اخذ مجوز تحصیلی در مورد مجوز کار مشکوک هستید، می‌توانید از افسر در مورد آن بپرسید.

چه زمانی امکان کار در کانادا نخواهید داشت؟

چنانچه مدت تحصیل شما کمتر از شش ماه باشد، یا اگر در یک برنامه انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (ESL) یا فرانسه به‌عنوان زبان دوم (FSL) ثبت‌نام کرده باشید، نمی‌توانید در کانادا کار کنید. علاوه بر این اگر جز دانشجوهای تبادل شده در کانادا باشید، مجاز به کار نخواهید بود. به یاد داشته باشید تا زمانی که برنامه تحصیلی خود را شروع نکنید، نمی‌توانید هنگام تحصیل در کانادا شروع به کار کنید.

کار دانشجویی در کلگری

اگر شما دانشجوی تمام‌وقت و دارای مجوز تحصیل در دانشگاه کلگری باشید، می‌توانید فارغ از برنامه تحصیلی خود در دانشگاه کار کنید. سوالات مرتبط با کار دانشجویی در کلگری را می‌توانید در ادامه مقاله بخوانید.

چند ساعت می‌توانم در دانشگاه کار کنم؟

در مورد تعداد ساعاتی که می‌توانید در دانشگاه کار کنید محدودیتی قانونی وجود ندارد، به شرطی که دانشجوی تمام‌ وقت همان دانشگاه باشید. حتی می‌توانید در چندین جا کار کنید، اما ممکن است محدودیت‌هایی در مورد بعضی اصناف برای کار دانشجویی در کلگری وجود داشته باشد که کارفرمای شما حتما در مورد آن با شما صحبت خواهد کرد.

کار دانشجویی در کانادا

چه‌کاری در محوطه دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود؟

شما ممکن است در خود دانشگاه و یا در محوطه‌های مربوط به آن کار کنید که شامل موارد زیر است:

  • کار در محوطه اصلی دانشگاه کلگری
  • کار در محوطه واقع در مرکز شهر
  • بخش‌هایی از بیمارستان (در این مورد می‌توانید با کارفرمای خود در مورد محدودیت‌ها و امکانات این کار بیشتر صحبت کنید)
  • کار در استادیوم مک ماهون
  • سایر محوطه‌ها

در مجوز تحصیل شما باید موارد زیر ذکر شده باشد:

  1. موسسه‌ای که تمام‌ وقت در آن تحصیل می‌کنید، با استخدام در محوطه موافقت کند.
  2. در صورت واجد شرایط بودن، استخدام در دانشگاه یا خارج از آن پذیرفته‌شده باشد. اگر شرایط موجود را ندارید، کار را باید متوقف کنید.

اگر مجوز تحصیل شما یکی از گفته‌های فوق را ندارد، ممکن است مجبور شوید برای اصلاح مجوز تحصیل خود اقدام کنید. این فرآیند رایگان است،  اگرچه به‌صورت آنلاین انجام نمی‌شود و پردازش آن ممکن است یک ماه طول بکشد. برای اطلاع از زمان‌بندی‌ها بهتر است به سایت دانشگاه خود مراجعه کنید.

آیا می‌توانم خارج از دانشگاه کار کنم؟

اگر به‌صورت تمام‌وقت ثبت‌نام کرده‌اید، دارای مجوز تحصیل معتبر هستید و در برنامه شما اخذ مدرک دانشگاه کلگری در بیش از 6 ماه وجود دارد، ممکن است واجد شرایط کار دانشجویی در کلگری باشید.

چه کسی واجد شرایط کار در خارج از دانشگاه نیست؟

  • دانشجویانی که صرفا برای بازدید و گذراندن یک دوره موقت آمده‌اند (مهمان).
  • دانشجویان ثبت‌نام‌شده در برنامه‌های زبان دوم انگلیسی (ESL).
  • دانشجویانی که در برنامه‌های با علاقه عمومی ثبت‌نام می‌شوند که منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه نمی‌شود.

چند ساعت می‌توانم کارکنم؟

  • 20 ساعت در هفته (در میان کلاس‌های علمی‌ترم پاییز و زمستان).
  • دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می‌توانند در زمان تعطیلات نیز کار کنند.
  • اغلب دانشجویان به‌صورت کامل در دانشگاه ثبت‌نام می‌شوند و فقط ممکن است در طول سال 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه (ژانویه تا دسامبر) کار کنند. این شامل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دوره نیز می‌شود.

آیا به اجازه کار احتیاج دارم؟

اجازه تحصیل شما به‌نوعی همان اجازه کارتان است. در مجوز تحصیل شما باید یکی از موارد زیر ذکر شود:

  1. طبق معیارهایی را که در بخش 186 (IRPR) ذکر شده است، 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه یا تمام‌وقت در طول تعطیلات می‌توانید کارکنید.
  2.  باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید.

اینکه شامل مقررات می‌شوید یا خیر بر عهده شماست. اگر در حین انجام کار دانشجویی در کلگری بیش از ساعت مجاز کار کنید، ممکن است توسط IRCC مورد تحقیق قرار بگیرید. دانشگاه کلگری موظف است در مورد وضعیت ثبت‌نام کلیه دانشجویان بین‌المللی گزارش دهد. اگر در طبقه تمام‌وقت طبقه‌بندی شوید و همچنین تمام‌وقت در خارج از دانشگاه مشغول به کار شوید، این ممکن است عواقب منفی جدی برای شما به همراه داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که اگر دانشجوی تبادل شده محسوب می‌شوید،  صرفا با داشتن مجوز تحصیلی می‌توانید خارج از دانشگاه کار کنید. در پایان بد نیست کمی بیشتر در مورد شماره بیمه اجتماعی (SIN) بدانید.

شماره بیمه اجتماعی (SIN) چیست؟

  • SIN یک شماره نه‌ رقمی محرمانه است که برای امکان دریافت درآمد در کانادا مورد نیاز است. همچنین یک SIN شما را واجد شرایط دریافت مزایا و خدمات از برنامه‌های دولتی (مانند تخفیف‌های مالیاتی) می‌کند.
  • طبق قانون شما مجبور هستید که SIN خود را ظرف سه روز کاری پس از روزی که استخدام شما آغاز می‌شود، در اختیار کارفرمای خود قرار دهید.
  • چگونه و از کجا SIN خود را به دست آورم؟

اجازه تحصیل شما، اجازه کار در کانادا را می‌دهد و باید بیانیه‌ای در مورد صلاحیت کار در کانادا داشته باشید. برای دریافت SIN خود باید مجوز تحصیل، گذرنامه و مدرک ثبت‌نام‌ تان را با خود به یک دفتر خدمات در کانادا ببرید.

نزدیک‌ترین دفاتر خدمات به دانشگاه کلگری عبارت‌اند از:

  1. Calgary One Executive Place Service Canada Centre (ایستگاه قطار C بنف تریل)
  2. Calgary Centre Service Canada Centre (ساختمان هری هیز، کمی پیاده‌روی از ایستگاه قطار C خیابان مرکز)
  3. این خبر رپورتاژی است و خبرگزاری برنا محتوای آن را تایید یا رد نمی کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز