کلیه لوازم ضروری و تجهیزات استخر، سونا و جکوزی

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۶:۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۰۹۱۱
کلیه لوازم ضروری و تجهیزات استخر، سونا و جکوزی
اگر تصمیم به راه اندازی استخر دارید بهتر است با تجهیزات استخر و روال اجرای آن آشنایی کامل داشته باشید. در این نوشتار به بررسی تجهیزات، لوازم و موتورخانه استخر می‌پردازیم.

به گزارش برنا، این روزها کمتر کسی را می‌بینیم که با استخر آشنا نباشد و حداقل یک بار آن را تجربه نکرده باشد. اگر تصمیم به راه اندازی استخر دارید بهتر است با تجهیزات استخر و روال اجرای آن آشنایی کامل داشته باشید. در این نوشتار به بررسی تجهیزات، لوازم و موتورخانه استخر می‌پردازیم.

شنا، ورزش و تفریح

بسیاری از افراد جامعه  به استخر رفتن علاقه دارند و به نوعی اصلی‌ترین تفریح یا حتی ورزش برای آنها به شمار می‌رود. استفاده از آب درمانی برای درمان انواع بیماری‌های ارتوپدی، جنبه تفریحی و ورزشی استخر باعث شده‌اند که ساخت استخرهای خصوصی بسیار پرطرفدار شود. اما آیا با انواع تجهیزات استخر آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید تصفیه استخر و از بین بردن آلودگی آب چگونه انجام می‌شود؟

سپاهان پالایش یکی از مراکز معتبر خرید لوازم استخر و ارائه دهنده کلیه تجهیزات استخر در اصفهان و سایر مناطق ایران است. در ادامه به بررسی تجهیزات استخر می‌پردازیم.

آشنایی با تجهیزات استخر، سونا و جکوزی

برخی از افراد بر این باورند که تهیه‌ی تجهیزات استخر و در کل تجهیز و نگهداری از استخر، کار بسیار دشواری است. اما آیا واقعا این طور است؟ اگر کمی بیشتر با تجهیزات استخر و نحوه ساخت آن آشنا شوید و یا به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کنید، مشاهده می‌کنید که چندان هم سخت نیست و لذت استفاده آن بسیار بیشتر است. به طور کلی سه دسته از تجهیزات برای یک استخر ضروری است و با دانستن این موارد می‌توان به‌راحتی قدم‌های دیگر را برداشت.

  1. تجهیزات تزیینی و راحتی استخر : مانند تخت کنار استخر، پله استخر، نردبان، فواره‌ها و... .
  2. تجهیزات نظافتی و ضدعفونی استخر: مانند فیلتر تصفیه استخر، کلر، سیلیس، پمپ تصفیه آب استخر و... .
  3. تجهیزات موتورخانه استخر : برای اجرای موتورخانه استخر به تجهیزاتی مانند دیگ آب گرم استخر، مشعل، مبدل حرارتی و... نیاز است.

تجهیزات راحتی استخر

این دسته از لوازم استخر اکثرا به منظور زیبایی و دکوراسیون بیشتر به‌کار می‌رود، هرچند که برخی دیگر از آن‌ها هم واقعا ضروری هستند.

  • تخت کنار استخر : استفاده از تخت‌های راحتی در استخرهای روباز و حتی سرپوشیده، بسیار رایج است. در استخرهای روباز از این نوع تخت‌ها برای آفتاب گرفتن استفاده می‌گردد.
  • نردبان و پله استخر : این پله‌ها یا نردبان‌ها برای ورود و خروج راحت‌تر بوده و با توجه به عمق استخر، تعداد این پله‌ها ممکن است متفاوت باشد.
  • آب‌نما و فواره استخر : طراحان با الهام از زیبایی و حس آرامش آبشارهای طبیعی، به فکر ساخت آب‌نماها و فواره‌های مصنوعی افتادند. آب‌نما یک جزء ضروری در استخر نیست، اما وجود آن باعث چند برابر شدن زیبایی و ایجاد احساس آرامش در این فضا می‌شود.

تجهیزات ضدعفونی استخر

این دسته از تجهیزات استخر ، با هدف جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر و جلبک در آب استفاده می‌شوند و باعث تمیزی استخر و پاک شدن آن از هرگونه میکروب و عامل بیماری‌زا می‌گردد.

  • قرص کلر : کلر رایج‌ترین و یکی از ارزان‌ترین مواد ضد عفونی کننده برای استخر است.
  • محفظه کلر : قرص کلر را در این محفظه قرار می‌دهند و این محفظه را روی آب استخر شناور می‌کنند. با حرکت آب و عبور آن از این محفظه، کلر به آرامی در آب حل شده و آب را ضد عفونی می‌کند.
  • کلر زن خطی استخر : این دستگاه نسبت به محفظه کلر بسیار هوشمندانه‌تر عمل می کند. کلر زن خطی دارای درجه‌بندی برای تنظیم میزان کلر آب است. قرص‌های کلر را در این دستگاه قرار داده و درجه‌ی آن را تنظیم می‌کنیم و پس از آن میزان کلری که در آب استخر وجود دارد به اندازه‌ی دلخواه خواهد ماند.
  • کفشور استخر : کفشورها محل خروج آب از استخر هستند. آب خارج شده از کفشور، یا به کمک پمپ و فیلتر مجددا تصفیه شده و به استخر برمی‌گردد و یا کاملا از تجهیزات استخر خارج می‌شود.
  • سیلیس : نوعی شن است و در دستگاه‌های فیلتر شنی استخر ، مانند یک فیلتر عمل کرده و آب را از ناخالصی‌ها پاک می‌کند.
  • جارو و برگ‌گیر استخر : جاروی استخر برای پاک کردن لک‌ها و کثیفی‌های دیواره و کف استخر استفاده می‌شود. همچنین در استخرهای بدون سقف، ممکن است برگ درختان در اثر وزش باد وارد استخر شود، که در این صورت باید از وسیله‌ای به نام برگ گیر برای جمع کردن این برگ‌ها استفاده کرد.

تجهیزات موتورخانه استخر

این دسته از تجهیزات استخر جزء مهم‌ترین موارد مورد نیاز هر استخری است، چون که بدون تجهیزات موتورخانه‌ای، هیچ استخری وجود نخواهد داشت.

  • پمپ و فیلتر تصفیه : پمپ آب موجود در استخر، یک فیلتر تصفیه دارد که کار آن تصفیه استخر و تمیز کردن آب است. آب استخر از طریق کفشور و به کمک پمپ وارد فیلتر شنی شده تا تمیز شود.
  • دیگ آب گرم، مشعل و مبدل حرارتی : مشعل، گرمای مورد نیاز برای گرم کردن آب در دیگ آب گرم را فراهم می‌کند. آب موجود در دیگ آب گرم به کمک سایر تجهیزات استخر مانند مبدل حرارتی وارد آب استخر شده و باعث گرمایش استخر می‌شود. مبدل‌های حرارتی دارای دو نوع حرارتی و مارپیچی هستند.
  • مولد بخار : این دستگاه مختص سونا بخار است. آب وارد این دستگاه ‌شده و توسط این دستگاه به جوش آورده می‌شود، سپس لوله‌های تعبیه شده در دستگاه، بخار آب حاصل را وارد سونا بخار می‌کنند.
  • جت پمپ جکوزی : این دستگاه، آب را با فشار وارد جکوزی می‌کند و به وسیله‌ی این کار، عضلات را ماساژ داده و حس خوبی در فرد ایجاد می‌کند.
  • هیتر سونا خشک : این دستگاه به دو صورت گازی و برقی در بازار موجود می‌باشد و باعث گرم و خشک شدن هوای داخل سونا می‌شوند.

اسکیمر : این دستگاه در کنار سایر تجهیزات استخر، با جدا کردن اجسام و کثیفی‌های موجود در آب، به تمیز ماندن آب استخر کمک می‌کند و باعث عدم رشد جلبک در آب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز