خرید دوربین عکاسی برای کاربران مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۹:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۳۶۷۹
خرید دوربین عکاسی برای کاربران مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای
کمپانی های کانن، نیکون، سونی و... برای محصولاتشان یک سری رده بندی در نظر گرفته اند که هر رده بندی مختص به یک سری از عکاسان و فیلم برداران است. در ادامه با ما همراه شوید تا به تمام این رده بندی ها و دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری موجود در هر کدام نگاهی بیندازیم.

به گزارش برنا، کمپانی های کانن، نیکون، سونی و... برای محصولاتشان یک سری رده بندی در نظر گرفته اند که هر رده بندی مختص به یک سری از عکاسان و فیلم برداران است؛ علاوه بر آن، این پروسه در هر کدام از شرکت های تولید کننده دوربین عکاسی به یک صورت می باشد!

در ادامه با ما همراه شوید تا به تمام این رده بندی ها و دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری موجود در هر کدام نگاهی بیندازیم...

دوربین عکاسی

معروف ترین، بی نظیر ترین و محبوب ترین برند تولید کننده دوربین عکاسی در سالیان گذشته کمپانی کانن، عنوان می شود!

اگر به دنبال دوربین عکاسی و فیلم برداری حرفه ای و پر کاربرد می گردید حتما به سوی خرید از محصولات شرکت کانن بروید زیرا که اعتبار و کاربرد دوربین هایش در بین تصویر برداران و فیلم برداران مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای ثابت شده است.

علاوه بر تمام این موارد، کانن در بازار جهانی دوربین عکاسی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است؛ همچنین دوربین های DSLR تولید شده توسط این کمپانی جزو پر فروش ترین و بی رقیب ترین محصولات می باشند!

حال که نگاهی جامع و مختصر به این کمپانی داشتیم، سعی داریم به رده بندی محصولاتش نیز نگاهی بیندازیم؛ رده بندی دوربین عکاسی کانن بدین صورت می باشد که دوربین ها به چهار رده تقسیم می شوند!

رده اول که به دوربین های تک رقمی و فوق حرفه ای این کمپانی اشاره دارد، محصولات 5d mark iv و 6d mark ii می باشند که از قیمت بسیار بالایی در بازار دوربین عکاسی ایران، بهره می برند اما در مقابل قیمت بالای این محصولات، کانن کاربرد و کیفیت آنان را نیز بسیار بروز تر از محصولات قبلی این شرکت، کرده است.

پس از رده بندی اول، دوربین های دو رقمی کنون در بین کاربران نیمه حرفه ای بسیار مشهور است!

خرید دوربین عکاسی

دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری 2 رقمی کانن عبارت اند از: 80d کانن، 70d کانن، 90d کانن و نظایر آن که ویژگی های مختص به خود را دارند و از قیمت نرمال و مناسبی برخوردار هستند.

دوربین عکاسی سه رقمی کانن که برای دو قشر مبتدی و نیمه حرفه ای طراحی و در بازار عرضه شده است از تنظیمات، کیفیت و کاربرد متوسطی بهره می برد اما لزوم دارد بدانید که این عوامل باعث می شوند تا کاربران به راحتی فعالیت های خود را ارتقا دهند!

دوربین عکاسی چهار رقمی کانن مخصوص افراد مبتدی و کاربرانی که قصد دارند اولین فعالیت تصویر برداری و فیلم برداری خود را آغاز کنند، مربوط می شود!

از بهترین و پر فروش ترین دوربین های چهار رقمی برند کنون می توانیم به 2000d، 4000d، 1300d و نظایر آن، اشاره کنیم که کیفیت و قیمت نرمالی دارند و شما برای افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای خود می توانید از لنز مخصوص این دوربین ها استفاده کنید.

دوربین عکاسی نیکون

دوربین های تولید شده توسط کمپانی نیکون نیز همانند شرکت کانن، بسیار مشهور و قدرت مند می باشند؛ از سویی دیگر این برند لنز هایی بی نظیر دارد که در مقایسه با لنز های دیگر کمپانی ها، منحصر بفرد می باشند و جالب است بدانید این شرکت در ابتدای فعالیت کانن، لنز هایش را به او می فروخت و Canon توانایی ساخت لنز های مختص به خود را نداشت!

رده بندی دوربین عکاسی نیکون نیز همانند کنون دارای یک سری قواعد است؛ دوربین های سری D جزو محصولات DSLR این شرکت می باشند و اعداد بعد از حرف D قرار می گیرند. همانند ( D3500 )

خب برویم به سراغ دوربین های فوق حرفه ای، نیمه حرفه ای و مبتدی این شرکت...

در صورتی سعی دارید دوربین عکاسی و فیلم برداری منحصر بفردی در دست داشته باشید، پیشنهاد می شود از دوربین عکاسی D850 نیکون بازدید کنید زیرا که این محصول 3 سال پیاپی است که رتبه نخست را به خود اختصاص داده است!

دوربین های نیمه حرفه ای این شرکت بسیار گسترده می باشند و جمع آوری آنها کار پیچیده ای است؛ از این سوی می توانیم دوربین عکاسی D5600 و D7500 را به شما معرفی کنیم که متقاضیان بسیاری دارند و کاربرد، ویژگی و امکانات آنها نیز ( متوسط ) عنوان می شود.

و در آخر به دوربین عکاسی مبتدی نیکون می رسیم؛ این دوربین های بسیار ضعیف تر از محصولات مبتدی کانن هستند و فقط به جهت بهره وری افرادی که هیچ اطلاعاتی درباره تصویر برداری ندارند، طراحی شده اند.

کلام آخر

در این مقاله قصد داشتیم رده بندی و نام برخی از محصولات برتر در بازار ایران را به شما معرفی کنیم و اگر در جست وجوی اطلاعات تکمیلی این محصولات هستید، پیشنهاد می شود از سایت های معتبری بازدید کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز