استاندار تهران:

لزوم مطالبه گری مالی دستگاه های استانی از دستگاه‌های ملی/ ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه سال جاری جهت توسعه استان به کار گرفته شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۳۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۵۴۰۰
لزوم مطالبه گری مالی دستگاه های استانی از دستگاه‌های ملی/ ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه سال جاری جهت توسعه استان به کار گرفته شود
استاندار تهران با اشاره به لزوم ارائه گزارش توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان در مورد مطالبه گری منابع مالی که از دستگاه‌های ملی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه سال جاری جهت توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران ضمن قدردانی از اعضای این شورا جهت تلاش برای توسعه یافتگی استان تهران اظهار داشت: بودجه سال جاری ظرفیت‌هایی دارد که می‌توان از آن‌ برای توسعه استان بهره گرفت.

وی سپس با اشاره به اثرات شیوع ویروس کرونا ادامه داد: بیماری کووید۱۹ اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داد و اقتصاد کشورمان نیز که به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه تحت فشار بود همچون همه دنیا متاثر از کرونا شرایط دشوارتری را تجربه کرد.

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: با توجه به این شرایط بودجه سال ۱۳۹۹ وضعیت خاصی را برای ما ترسیم می‌کند که ممکن است در بسیاری از حوزه‌ها با سختی‌هایی مواجه شویم؛ آنچه که در بودجه به عنوان فروش نفت به عنوان عدد و رقم تعیین شده با آنچه که امروز در حقیقت اتفاق می‌افتد تفاوت اساسی دارد؛ از اینرو  باید ضمن تلاش بیشتر از همه ظرفیت‌های موجود در استان تهران به منظور توسعه استفاده کنیم.

محسنی بندپی خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان تهراون گفت: همه دستگاه‌ها بدانند ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه سال جاری و مرتبط به بخش خودشان باید مورد بهره برداری قرار گیرد و تحقق این مهم نیازمند تسلط مدیران بر قانون بودجه سال جاری است.

وی همچنین تصریح کرد: باید تلاش کنیم بودجه‌ای که در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده همانند احداث کلانتری‌ها که امنیت بهتر را فراهم می‌کند مورد توجه قرار گیرد؛ شهرداری‌ها نیز باید در حوزه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی تلاش ویژه‌ای را به کار بگیرند چرا که این موضوع در کاهش اجاره بها تاثیر بسزایی دارد.

وی سپس با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در استان تهران هم کم برخوردار است و هم به جهت دارایی‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد برخوردار محسوب می‌شود اما باید این دارایی‌ها مولدسازی و به‌طور بهینه به کار گرفته شود؛ به علاوه دستگاه‌های اجرایی باید گزارش دهند که چه میزان منابع از دستگاه‌های ملی خود برای استان تهران را مطالبه کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز