برگزاری دومین نمازجمعه باقرشهر

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۶:۴۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۱۰۴۰
برگزاری دومین نمازجمعه باقرشهر
دومین نماز جمعه باقر شهر به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر گفت: امام صادق (ع) در روایت مذکور، فرموده است که برادران دینی به سه چیز نیازمندند که در بین خود مراعات کنند که اگر این سه چیز را در جمع خود رعایت کنند پایدار و استوار می‎مانند اما اگر این سه چیز در بین آنها وجود نداشته باشد و پایدار نماند از یکدیگر جدا می‎شوند و دشمن هم می‎شوند و آن سه چیز عبارت از انصاف، مهربانی کردن و حسد نورزیدن است.

یکی از چیزهایی که در ایجاد پیوند برادری و پایداری آن نقش دارد این است که انسان نسبت به برادر دینی خود با انصاف برخورد کند. دومین مورد مهربانی است و سوم این است که انسان نسبت به برادر دینی خود حسادت نورزد.

یکی از مواردی که برادری را نابود می‎کند، عدم انصاف است.حقیقت امر این است که امروز غیر از دشمنی دشمنان با ملت ایران، مشکلی که در جامعه وجود دارد و به توطئه‎های دشمنان کمک می‎کند عدم رعایت انصاف در بین خود مردم است که عده‎ای فقط به دنبال منافع خود هستند؛ هرچند به قیمت نابود کردن و لِه کردن دیگران باشد. بنابراین، باید در وضعیت کنونی جامعه و کشور با مشکل گرانی روبرو است انصاف را پیشه کنیم نه اینکه با خرید بیشتر از مایحتاج زندگی به احتکار بپردازیم و با این کار به توطئه‎های دشمنان داخلی و خارجی دامن بزنیم و موجبات شادی دشمن را فراهم کنیم و باید حواسمان جمع باشد که مشکلات باعث نشود اعتقادات ما تضعیف شود و دین ما صدمه ببیند.

مورد دوم که در روایت مذکور، به آن اشاره شده است که برادری را از بین می‎برد عدم مهربانی، محبت و همدلی نسبت به یکدیگر است. انسان‎ها باید نسبت با هم مهربان باشند، از محبت به یکدیگر دریغ نورزند که این مهر و محبت پایه‎های برادری را محکم می‎کند.

مورد سوم از موارد نابود کننده برادری، حسادت ورزیدن است. انسان نباید نسبت به دیگران حسد ورزد، بله اگر نسبت به داشته‎های دیگران غبطه بخورد اشکال ندارد- غبطه این است که انسان وقتی نعمتی را در کسی دید، بگوید که خدایا همان‎گونه که این نعمت را به او داده‎ای به من نیز عنایت کند اما حسد این است که انسان از خدا طلب می‎کند که فلان نعمت را از فلانی بگیرد و به او بدهد و اصلاً نمی‎خواهد که طرف مقابل آن نعمت یا پیشرفت را داشته باشد- بنابراین، حسد ورزیدن برادری را نابود می‎کند.

نماینده ولی فقیه در خطبه دوم بیان داشت: رهبر انقلاب در ۱۰ اردیبهشت ۸۰ پیام هشت ماده‌اى، جهت مبارزه با فساد خطاب به سه قواى کشور صادر کردند. در قسمت‌هایى از این پیام آمده است: «با این امر مهم و حیاتى نباید به‌گونه‌ى شعارى و تبلیغاتى و تظاهرگونه رفتار شود. به‌جاى تبلیغات باید آثار و برکات عمل، مشهود گردد. به دست‌اندرکاران این مهم تأکید کنید که به‌جاى پرداختن به‌ریشه‌ها و ام‌الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهاى کوچک نروند و نقاط اصلى را رها نکنند.»

photo_2020-06-27_14-29-47

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز