حاشیه‌های کشف زیرخاکی در ابن بابویه از زبان دادستان شهرستان ری

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۶:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۹۶۱۲
حاشیه‌های کشف زیرخاکی در ابن بابویه از زبان دادستان شهرستان ری
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: قدمت سکه‌های کشف شده در آرامستان ابن بابویه ۱۱۰۰ سال و متعلق به دوران آل بویه است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ غلامرضا نوفرستی اظهارداشت: در پی گزارش های واصله مبنی بر وجود یک اتاقک نگهبانی در آرامستان ابن بابویه شهرری که به محلی برای تجمع تعدادی معتاد شده بود، نیروهای انتظامی به محل وارد می شوند و پس از بررسی اتاق تعدادی سکه قدیمی کشف می کنند.

وی افزود: در بازجویی از یکی از متهمان مشخص شد که در جریان حفر یک قبر 260 سکه نقره قدیمی کشف شده بود که دو نفر قبرکن آنها را در میان خود تقسیم کرده بودند.

نوفرستی با بیان اینکه هم اکنون یکی از متهمان با 130 سکه دستگیر و متهم دیگر متواری شده است،گفت: تلاش ها برای دستگیری متهم دارد و دستور لازم برای شناسایی و دستگیری متهم صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری اظهارداشت: پس از تحویل سکه ها به اداره کل میراث فرهنگی و بررسی کارشناسان میراث مشخص شد که این سکه ها از جنس نقره و مربوط به دوران آل بویه است.

نوفرستی افزود: یک روی سکه نشانه های اسلامی همچون شهادتین و در روی دیگر آن نقش پادشاهان آن دوره ضرب شده است.

نوفرستی با بیان اینکه کشف این سکه ها از لحاظ پژوهشی و فرهنگی اتفاق ارزشمندی است، گفت: این کشف این فرضیه را تقویت می کند که در محدوده ری باستان ضرابخانه و محل ضرب سکه وجود داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با تاکید بر اینکه ما باید برای حفظ و نگه داری اینگونه آثار باستانی تلاش و نظارت بیشتری کنیم،گفت: به دنبال دستورالعمل ابلاغی جدید هرگونه حفاری در حوزه شهرستان ری یا آرامستان های تاریخی باید با مجوز و نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز