فرماندار پیشوا:

صندوق رای، ناموس سیاسی مردم است/ نقش مهم نمایندگان فرماندار در مدیریت شعب اخذ رأی

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۵۹۸۲۶
صندوق رای، ناموس سیاسی مردم است/ نقش مهم نمایندگان فرماندار در مدیریت شعب اخذ رأی
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: صندوق های رأی، ناموس سیاسی مردم است و باید در روز انتخابات، با شجاعت، شهامت و بی طرفی از آرای مردم و نامزدها صیانت شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، محمدکرم محمدی در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار و بازرسان شعب اخذ رای شهرستان پیشوا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری درانتخابات گفت: همه افرادی که در امر انتخابات شرکت می کنند، کار شایسته ای را در جهت تقویت نظام انجام می دهند.

وی افزود: ما به عنوان مجریان انتخابات ضمن اینکه تلاش داریم زمینه مشارکت گسترده مردم فراهم شود، عمل به مرّ قانون، صیانت از آرای مردم و رعایت حق الناس را وظیفه  خود دانسته  تا انتخاباتی مبتنی بر قانون و متکی به آرای عمومی برگزار شود.

محمدی گفت: افراد یک جامعه، دارای سبک و سیاق مختلفی هستند و قرار نیست که همه به مانند هم فکر کنند و تصمیم بگیرند  به خصوص در زمان انتخابات، هر فردی این حق را دارد که به نامزد مورد نظر خود رأی دهد.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان پیشوا اظهار کرد: در بخش شوراها، نامزدهای متعددی مشارکت کرده اند که در شورآفرینی و دعوت مردم برای حضور در انتخابات نقش اثربخشی را دارند و حضور و تلاش آنها در نهایت منتج به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی خواهد شد.

فرماندار پیشوا گفت: انتخابات حاصل یک کار جمعی و وسیع است و کلیه مراحل آن تا به امروز در شهرستان پیشوا، طبق جدول زمانبندی انجام و پیگیری شده است.

وی با تشریح وظایف نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای گفت: نماینده فرماندار و سایر اعضای شعبه باید به قوانین انتخابات مسلط باشند.

فرماندار پیشوا با تاکید بر رعایت امانت داری در انتخابات از سوی نمایندگان فرماندار خاطرنشان کرد: نمایندگان فرماندار با نقش محوری خود در مدیریت شعب باید با تعامل با نمایندگان هیأت بازرسی و نظارت و براساس قانون و آیین نامه های موجود با نظارت بر عملکرد اعضا و حفظ بیطرفی و امانتداری و بازدید از محل شعبه و تجهیز و رفع نیازمندی های آن زمینه و بستر لازم را برای حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای در 29 اردیبهشت را فراهم آورند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان پیشوا به وظایف اعضای شعبه در ایام قبل از انتخابات اشاره کرد و گفت: شرکت در جلسات آموزش قانون و آیین نامه انتخابات و آموزش شرح وظایف مربوطه می تواند زمینه ساز انتخاباتی سالم و قانونمند باشد.

وی افزود: نماینده فرماندار و اعضای شعبه یک روز قبل از برگزاری انتخابات جهت بررسی امکانات، ملزومات و پیش بینی محل استقرار صندوق های اخذ رأی در محل صندوق حاضر شوند تا با کسب اطلاعات مورد نیاز، در روز انتخابات با مسائل و مشکلات کمتری مواجه باشند.

محمدی وقت شناسی را از الزامات یک انتخابات سالم و قانونمند دانست و بر رعایت آن از سوی اعضای شعب در روز اخذ رأی تاکید کرد.

فرماندار پیشوا برخورداری ناظران و مجریان انتخابات را از اخلاق اسلامی ضروری دانست و افزود: اگر نتیجه انتخابات  در هر نقطه ای از ایران اسلامی، مبتنی بر اعتماد مردم نباشد بزرگترین ظلم را در حق نظام جمهوری اسلامی کرده ایم و باید کاری کنیم که سرمایه های اجتماعی ما حفظ شود.

محمدی حریّت را لازمه صیانت و امانتداری از آرای مردم و نامزدها دانست و در پایان گفت: اعمال سلایق شخصی مجریان و دست اندرکاران شعب اخذ رأی، ظلم به صندوق و خیانت به آرای مردم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز