طی ۳ ماهه گذشته انجام شد:

مصالحه ۷۱ درصدی پرونده ها درمرکز مشاوره آرامش

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۲:۱۷:۰۱
کد خبر: ۸۲۴۱۷۰
مصالحه ۷۱ درصدی پرونده ها درمرکز مشاوره آرامش
معاونت اجتماعی غرب استان تهران از مصالحه و سازش 71 درصدی پرونده های ارجاعی به واحد مشاوره و مددکاری استان طی 3 ماهه گذشته خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، سرهنگ "مهدی سرپناه" با اشاره به اینکه با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی 71 درصد پرونده های ارجاعی به دایره مشاوره طی 3 ماهه گذشته به مصالحه ختم شده است، بیان داشت: یکی از اقدامات بسیار مفید و موثر کارشناسان مشاوره و مددکاری پلیس در کلانتری های شهرستان که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، مصالحه بین افرادی است که به دلیل مسائل مختلف به کلانتری مراجعه کرده اند.

 

وی ، با بیان این که با تلاش کارشناسان مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها 4 هزار و 293 نفر از خدمات مشاوره بهره مند شده اند،گفت:71 درصد پرونده های ارجاعی به دایره مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری های شهرستان های تابعه طی 3 ماهه گذشته به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به مراجع قضائی جلوگیری به عمل آمده است.

 

سرهنگ سرپناه افزود: بیشتر پرونده های مصالحه شده در دایره مشاوره و مددکاری کلانتری های شهرستان شامل اختلافات زناشویی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری بوده که مصالحه 71 درصدی از پرونده ها با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتری ها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی صورت گرفته است.

 

معاون اجتماعی غرب استان تهران در ادامه به نقش مراکز مشاوره در نیروی انتظامی اشاره کرده و بیان داشت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ضمن ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی ،در جهت پیشگیری و کاهش مشکلات و معضلات فردی ،اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام های موثر و مثبتی برداشته و خدمات ارزنده ای را به مردم عزیز ارائه می دهند.

 

این مقام انتظامی گفت: مشاوره پلیس، بیانگر نگرش جامعه محوری نیروی انتظامی است و نتیجه کار این مراکز به نحو مستقیم و غیرمستقیم به تامین امنیت در جامعه منجر خواهد شد.

 

سرهنگ سرپناه تصریح کرد: مشاوره و راهنمایی یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف هستند بسیار موثر و مفید باشد.

 

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای مشاوره کلانتری ها استان به طور روزانه پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی و آسیب های اجتماعی هستند و شهروندان می توانند همه روزه در ساعات اداری به این واحدها مراجعه و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز