از سال ۷۸ عنوان اول ایران را در اختیار دارم

ممی پور: از تنیس با ویلچر نمی توان گذشت

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۹:۴۷:۱۰
کد خبر: ۵۰۱۹۵۵
عضو تیم تنیس با ویلچر آذربایجان شرقی و از ورزشکارانی است که سابقه ی عضویت در تیم ملی و حضور در یک دوره بازی های پارالمپیک را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین ممی پور از پیشکسوتان این رشته است که از بدو تاسیس این رشته در آن فعال شده و در بسیاری از رویدادهای داخلی و خارجی حضور یافته است.

وی اولین ورزشکار تنیس با ویلچر ایران است که موفق شد به بازی های پارالمپیک راه یابد و در پارالمپیک سال 2012 لندن تنها نماینده کشورمان در این رشته بود.

ممی پورهم اکنون در قالب تیم آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد و پیرامون برگزاری این مسابقات گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

عضو تیم تنیس با ویلچر آذربایجان شرقی در خصوصی برگزاری مسابقات در محل فدراسیون گفت: برگزاری مسابقات در تهران و در محل فدراسیون ایده ی بسیار خوبی بود چرا که هم از نظر مرکزیت تهران برای حضور ورزشکاران سایر استان ها دستری بهتری داشت  و هم امکانات خوابگاهی برای شرکت کنندگان دارای معلولیت مناسب سازی بود.

وی افزود: رشته ی تنیس با ویلچر از سال 76 در تبریز فعال شد و من از سال 78 تا کنون در مسابقات داخلی همیشه عنوان اول را داشته ام. این رشته در تبریز بسیار فعال است و خوشبختانه هر سال نفرات جدیدی به آن افزوده می شوند. تنیس با ویلچر رشته ای است که وقتی واردش می شوی نمی توانی از آن بگذری و اینقدر شور و نشاط دارد که با وجود تمام سختی ها باز هم ورزشکاران به آن علاقه نشان می دهند.

ممی پور خاطر نشا ن کرد: در سالهای اخیر و با وجود رسانه ها خوشبختانه اطلاعات خوبی از تنیس با ویلچر منتشر شده و علاقه مندان از طریق برنامه های مختلف تلویزیونی، شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی توانسته اند اطلاعات مورد نیاز در مورد این رشته را بدست آوردند و فعالیت خود را آغاز کنند.

تنها نماینده ایران در رقابت های تنیس با ویلچر پارالمپیک لندن گفت: در این دوره از مسابقات شاهد حضور ورزشکاران جدید و خوبی از استان ها بودیم که نشان دهنده رشد این رشته است و سطح بازی های نیز به هم نزدیک شده و از نظر کیفی نیز افزایش یافته است.

وی در خصوص تمرینات تیم تنیس با ویلچر آذربایجان شرقی اضافه کرد: صرف نظر از زمان برگزاری مسابقات هر هفته سه جلسه تمرین در شهر تبریز داریم و البته در فصل سرما این تمرینات در فضای باز مقدور نیست و از این رو با مشکل مواجه هستیم.

ممی پور افزود: برای شرکت در مسابقات بزرگ مانند پارالمپیک باید در رقابت های اوپن که دارای امتیاز رنکینگ هستند شرکت کنیم هر چه قدر حضور نمایندگان ایران در این مسابقات بیشتر باشد، شانس بهتری برای شرکت در رویدادهای بزرگ داریم.

عضو تیم تنیس با ویلچر آذربایجان شرقی در پایان گفت: فعالیت در رشته ی تنیس با ویلچر صرف نظر از بعد قهرمانی برای نشان و سلامتی بسیار تاثیر گذار است و خوشحال هستم که توانسته ام به واسطه ی تمریناتم در این رشته روحیه ی خوبی داشته باشم و تا زمانی که بتوانم برای سلامتی ام ورزش می کنم. البته دوست دارم تجاربم را در اختیار ورزشکاران جوان قرار دهم و کارت مربی گری ام را نیز دریافت کرده ام و هر زمان که فرصتی دست دهد در این زمینه هم فعال خواهم بود.

هفدهمین دوره رقابت های قهرمانی کشور تنیس با ویلچر از 13 تا 16 دی ماه در محل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین برپاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز